اخبار دنیای نشر, اخبار مشق شب, کارگاه‌های مهارتی, مقالات مشق شب

برای افزایش SEO سایتتان یک قدم بردارید/ زمان اقامت خود را افزایش دهید (بخش سوم)

برای افزایش SEO سایتتان یک قدم بردارید/ زمان اقامت خود را افزایش دهید (بخش سوم)

آخرین به روز رسانی مشق شب: ششم مرداد ۱۴۰۱

در این پست، یکی از بهترین تکنیک‌های سئو برای سال 1401 را برای کمک به شما در حفظ و افزایش حضور جستجوی ارگانیک خود – که هم تکنیک‌های اولیه و هم تکنیک‌های پیشرفته سئو را پوشش می‌دهد، معرفی کرده‌ایم.

زمان اقامت خود را افزایش دهید

صنعت سئو برای همیشه در مورد تاثیر تجربه کاربر در الگوریتم رتبه‌بندی گوگل حدس می‌زند. بله، معماری سایت تمیز، سرعت بارگذاری سریع و تجربه موبایل مهم هستند، اما هیچ یک از این عوامل واقعاً تأثیر قوی بر رتبه‌بندی نداشتند… تا همین اواخر.

همان طور که ممکن است حدس زده باشید، گوگل قادر یک بار دیگر تصمیم گرفت که تغییر را برگرداند و یکی از جنبه‌های تجربه کاربر را در مجموعه فاکتورهای رتبه بندی خود حیاتی کند: زمان ماندن.

قبل از اینکه بتوانید بگویید من نرخ پرش املایی را اشتباه نوشتم، اجازه دهید یک تعریف تقریبی به شما ارائه دهم:

زمان ماندن زمانی است که یک بازدیدکننده پس از کلیک بر روی پیوند SERP و قبل از بازگشت به    SERP  به یک صفحه نگاه می‌کند.

برای افزایش SEO سایتتان یک قدم بردارید/ زمان اقامت خود را افزایش دهید

 

بیایید با مثال زیر به آن فکر کنیم:

کاربر گوگل با کلمه کلیدی “تکنیک های سئو” جستجو می‌کند، نتایج برتر را بررسی می‌کند، این صفحه را پیدا می‌کند و روی آن کلیک می کند.

چهار دقیقه و 35 ثانیه بعد، کاربر تصمیم می‌گیرد که آنچه را که به دنبالش بود پیدا کرده است و برای خواندن صفحات دیگر به سراغ SERP ها می رود.

زمان ماندن آنها 4 دقیقه و 35 ثانیه خواهد بود. این معیار به تنهایی برای شما یا گوگل تفاوت چندانی ایجاد نمی کند. اما اگر گوگل فکر می‌کند که مردم بیشتر از صفحات رقبای ما در این صفحه می‌مانند، متوجه خواهند شد که صفحه ما احتمالاً کار بهتری انجام می‌دهد.

هرچه کاربران راضی‌تر باشند، برای گوگل بهتر است. بنابراین، آن‌ها به صفحه زمان اقامت بالا نسبت به رقبای خود پاداش می‌دهند. چقدر؟ ما نمی‌دانیم. اما ممکن است این انگیزه اضافی باشد که یک صفحه برای ربودن جایگاه شماره یک برای یک کلمه کلیدی بسیار رقابتی نیاز دارد.

واضح است: زمان ماندن با نرخ پرش یکسان نیست ، زیرا دومی تعداد بازدیدکنندگانی را که در یک صفحه فرود می‌آیند و سپس بدون هیچ گونه تعامل دیگری آن را ترک می‌کنند اندازه‌گیری می‌کند. به طور خاص، درصد جلسات تک صفحه‌‌ای تقسیم بر تمام جلسات وب سایت شما (یا یک صفحه جداگانه) است.

پرش ها، مانند بستنی‌های خوب، در طعم‌های متفاوتی هستند: برخی از بازدیدکنندگان از طریق توییتر، برخی دیگر از منابع مستقیم (مانند نشانک‌ها) و غیره.

زمان اقامت نیز زمان حضور در سایت نیست، زیرا دومی می‌تواند شامل افرادی باشد که از خارج از SERP آمده‌اند. زمان اقامت مانند فرزندان نرخ پرش و زمان در سایت است، اما نسبت به والدینش سئو دوستانه‌تر است.

برای افزایش SEO سایتتان یک قدم بردارید/ زمان اقامت خود را افزایش دهید

 

خبر بد این است که شما نمی توانید کار زیادی برای بهبود زمان اقامت خود انجام دهید – به جز بهبود تجربه کاربری خود. هر چیزی که وب سایت شما را کاربرپسندتر کند، احتمالاً زمان اقامت شما را افزایش می دهد. و عکس آن نیز صادق است: اگر وب سایت شما غیرقابل اعتماد، قدیمی یا آماتور به نظر می‌رسد، بازدیدکنندگان جدید احتمالاً به SERP ها بازگشته و روی نتیجه دیگری کلیک می‌کنند. و گوگل این را دوست ندارد.

اکنون که زمان ماندن را درک کردید، در اینجا چند تکنیک SEO وجود دارد که می‌توانید برای بهبود تجربه کاربر و تقویت محتوای موجود خود در موتورهای جستجو از آن‌ها استفاده کنید.

الف) خواندن پست‌های خود را آسان کنید

 

آیا تا به حال عبارت “قالب بندی محتوا برای وب” را شنیده‌اید؟ برای اینکه شانسی برای افزایش رتبه‌بندی ارگانیک خود داشته باشید، باید یک قدم جلوتر بروید و محتوا را برای خوانایی بهینه کنید .

برای افزایش SEO سایتتان یک قدم بردارید/ زمان اقامت خود را افزایش دهید (بخش سوم)

این نکات قالب بندی می‌تواند به افزایش خوانایی محتوای شما کمک کند:

 

محتوای با کیفیت بنویسید : قالب‌بندی مهم است، اما ایده های عالی، ارائه قانع کننده و دستور زبان و املای بدون خطا نیز اهمیت دارد.

از پاراگراف های کوتاه استفاده کنید : پاراگراف های 3-4 جمله‌ای را هدف بگیرید. در صورت لزوم، حتی می توانید از پاراگراف های یک جمله‌ای استفاده کنید، اما از آنها کم استفاده کنید وگرنه پست شما مانند یک لیست مواد غذایی به نظر می‌رسد.

مخلوط کردن طول جملات : دنبال کردن جملات طولانی در رایانه یا دستگاه تلفن همراه سخت است، اما وقتی کم استفاده می‌شوند به خوبی کار می‌کنند – به خصوص وقتی با جملات کوتاه‌تر ترکیب شوند. در اینجا یک مثال فوق العاده از نحوه تغییر ساختار جمله برای خوانایی بهینه آورده شده است ( برنامه همینگوی می‌تواند در این مورد کمک کند):

سرفصل‌های فرعی‌: آیا می‌دانستید که یک فرد متوسط ​​فقط ۳۷ ثانیه را صرف خواندن یک محتوای آنلاین می‌کند؟ می‌توانید با قرار دادن زیرعنوان‌هایی که به خوانندگان کمک می‌کند محتوا را اسکن کنند و به سرعت بفهمند مقاله در مورد چیست، این زمان را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

نقاط گلوله : وقتی داده‌های زیادی – آمار، حقایق، ایده‌ها، مثال‌ها – در یک پاراگراف جمع‌آوری شده‌اند، وقتی آنها را با نقاط گلوله فهرست می‌کنید (مانند این یکی!) خواندن آن‌ها آسان‌تر می‌شود. به عنوان یک قانون سرانگشتی، هر زمان که سه مورد یا بیشتر را فهرست می‌کنید، از نقاط گلوله استفاده کنید.

از فضای خالی استفاده کنید : تکه‌های بزرگ متن را با رسانه های مرتبط و پشتیبانی کننده، از جمله عکس ها، فیلم ها و نمودارها (علاوه بر نقاط گلوله و سرصفحه های فرعی) جدا کنید.

از تصاویر و اسکرین شات ها استفاده کنید : اکثر مقالات باید چندین تصویر یا اسکرین شات داشته باشند تا نکات یا اعداد یا مراحل مورد بحث را نشان دهند. هرچه این ایده پیچیده تر باشد، باید تصاویر بیشتری را در آن قرار دهید. (تمام این پست وبلاگ را بدون هیچ تصویری تصور کنید. ترسناک خواهد بود، درست است؟)

غواصی عمیق‌تر: 7 ​​اشتباه در UI و UX که هزینه تعامل شما را به همراه دارد

ب) از شیوه نوشتن هرم معکوس استفاده کنید

یکی از قوانین اساسی روزنامه نگاران،  شیوه نوشتن هرم معکوس است که به شکل زیر است:

در این هرم، با ارزش ترین اطلاعات در بالای مقاله قرار دارد و اطلاعات کمتر مهمی در زیر نمایش داده می شود. خوانندگانی که مقالات را اسکن می‌کنند به ندرت به انتهای صفحه می‌رسند، بنابراین منطقی است که به محض فرود، آنچه را که می‌خواهند به آن‌ها ارائه دهیم.

برای افزایش SEO سایتتان یک قدم بردارید/ زمان اقامت خود را افزایش دهید

 

بازگشت بە لیست

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 1 = پنج