آثار مشق شب, اخبار دنیای نشر, اخبار مشق شب, کتاب مشق شب

طرح اختلاط میکروسرفیسینگ و تجارب آزمایشگاهی

  • انتشار: 1398
  • محل انتشار: یازدهمین همایش قیر و آسفالت ایران
نویسندگان

علی اصغر اکبری نسرکانی

کارشناس ارشد مهندسی راه و ترابری، کارشناس آزمایشگاه قیر و آسفالت، شرکت سهامی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک،

سیاوش کردی

دانشجوی کارشناسی مهندسی عمران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز

مصطفی نخعی

دانشجوی دکتری راه و ترابری، مرکز ملی تکنولوژی آسفالت، دانشگاه ابرن

چکیده

با توجه به گسترش کاربرد میکروسرفیسینگ در کشور به عنوان یکی از گزینه های تعمیر و نگهداری پیشگیرانه، شناخت این نوع مخلوط و آزمایشهای ارزیابی آن ضروری است. میکروسرفیسینگ یکی از ابزارهای نگهداری راه شامل لایهای از مخلوط مصالح سنگی، قیر امولسیون، آب، پلیمر و فیلر معدنی (نظیر سیمان و آهک) است که برای اصلاح یا جلوگیری از خرابی روسازی مورد استفاده قرار میگیرد. آزمایش چسبندگی به منظور تعیین زمان بازگشایی ترافیک بر روی مخلوط میکروسرفیسینگ انجام میشود. همچنین آزمایشهای سایش در شرایط مرطوب و چسبندگی ماسه با درصدهای مختلف قیر برای تعیین قیر بهینه مخلوط میکروسرفیسینگ انجام میشود. با توجه به استفاده از مواد مختلف نظیر سیمان، پلیمر، آب، سنگدانه و قیر امولسیون در این مخلوط، نیاز است سازگاری این مواد با یکدیگر بررسی شود تا از خرابیهای زودرس جلوگیری گردد. آزمایش رده بندی به ارزیابی همخوانی مواد به کار رفته در مخلوط میکروسرفیسینگ میپردازد. در این مقاله ضمن معرفی اجمالی مخلوط میکروسرفیسینگ، الگوریتم طرح اختلاط میکروسرفیسینگ و آزمایشهای مربوط به آن به تفصیل بیان شده است. همچنین تجارب برخی طرح اختلاطهای انجام شده ارائه شده است.

کلیدواژه ها

طرح اختلاط میکروسرفیسینگ، آزمایش چسبندگی، آزمایش سایش در شرایط مرطوب، آزمایش بارگذاری چرخ (مقدار ماسه چسبیده، جابجایی افقی و قائم)، آزمایش رده بندی (سازگاری)

مقالات مرتبط جدید

اطلاعات بیشتر در مورد COI

COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانس‌ها و ژورنال‌های داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می‌یابد.

کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.

 

بازگشت بە لیست

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− هفت = 2