اخبار دنیای نشر, اخبار فرهنگی، ادبی، هنری ایران, اخبار فرهنگی، ادبی، هنری جهان, اخبار کارگاه های مهارت زندگی, اخبار مشق شب, کارگاه مهارتی, کارگاه‌های مهارتی, مقالات مشق شب

“تغییر با تو شروع می‌شود”/ ترویج سبک زندگی سالم در جامعه

اهمیت سبک زندگی سالم و جامعه سالم

زندگی سالم با انتخاب‌های سالمی که روزانه انجام می‌دهید تعریف می‌شود. این انتخاب ها هستند که شما را نه تنها از نظر جسمی، بلکه از نظر ذهنی و روحی سالم نگه می‌دارند.

 

مهم این است که بدانید چگونه سالم زندگی کنید، اما مهم‌تر این است که به یک جامعه سالم تعلق داشته باشید تا به تقویت آن کمک کنید. جامعه سالم خانواده‌ها و افراد ساکن در آن را به داشتن عادات سالم تشویق می‌کند. کار با همه افراد جامعه برای ترویج یک سبک زندگی سالم می‌تواند فواید سلامت شگفت انگیزی را برای بسیاری از مردم به همراه داشته باشد.

جامعه سالم کدام است؟

وقتی به جوامع سالم اشاره می‌کنید، در مورد جوامعی صحبت می‌کنید که در آن افراد با هم کار می‌کنند تا شرایط و محیط‌های مطلوبی را ایجاد کنند که به ترویج یک سبک زندگی سالم، پیشگیری از بیماری‌ها و ارائه گزینه‌های زندگی سالم برای همه کمک کند.

جوامع سالم معمولاً دسترسی آسان به مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت، حمل و نقل ایمن، خانه‌های امن، فرصت‌های شغلی عالی، فعالیت‌های تفریحی سالم و سرگرم کننده و آموزش درجه یک را برای همه فراهم می‌کنند.

همچنین بدون در نظر گرفتن نژاد، تحصیلات، توانایی‌های مالی و سایر عوامل، این موارد را در اختیار افراد جامعه قرار می دهد.

به بیان ساده، جوامع سالم با فرصت‌های بی شمار سالم و مفید برای اعضای آن برابری می‌کند.

راه هایی برای ترویج سبک زندگی سالم در جامعه شما

در زیر راه هایی وجود دارد که می‌توانید سبک زندگی سالم را در جامعه خود ترویج دهید:

  • تمرین عادات سالم در خانه

 “تغییر با تو شروع می شود”،

باید از خودتان شروع کنید.

 

  • رشد مواد غذایی ارگانیک

غذایی که به طور طبیعی با استفاده از کمپوست خانگی به جای کودهای مصنوعی و آفت‌کش‌ها رشد می‌کند، سالم‌تر است و فواید زیادی دارد. رشد آنها در حیاط خلوت یا مزرعه شما حتی بهتر است زیرا مصرف سوخت و انتشار کربن ناشی از انتقال این مواد غذایی از منبع خود به میز شما را کاهش می‌دهد.

  • خرید از فروشگاه‌های محلی

حمایت از فروشگاه‌های محلی در جامعه شما نه تنها به رونق کسب‌وکارهای محلی کمک می‌کند، بلکه به ایجاد فرصت‌هایی برای مردم کمک می‌کند تا در اقدامات ارتقای سلامت شرکت کنند.

برای مثال، اگر به صورت محلی خرید می‌کنید، می‌توانید به‌جای سوار شدن به ماشین خود، در نزدیکی خانه‌اتان، پیاده روی کنید.

انتخاب این کار می تواند ترافیک را بهبود بخشد، انتشار کربن را کاهش دهد و انرژی را حفظ کند.

  • داوطلب شدن در جامعه

یکی دیگر از راه‌های ترویج سبک زندگی سالم در جامعه، داوطلب شدن در سازمان‌ها یا گروه‌هایی است که برای سالم‌تر کردن جامعه شما تلاش می‌کنند.

این عضویت می تواند هر طوری مانندکارهای عام المنفعه فرهنگی، اجتماعی همچون برگزاری کارگاه‌های آداب گفت و گو، آداب معاشرت، خود آگاهی، کنترل خشم و … یا در حوزه طبیعت با کاشت درخت، تمیز کردن معابر عمومی، جمع آوری زباله‌های رها شده در طبیعت، حمایت از تحصیل دانش آموزان کم توان، شاد کردن مردم، کمک به ارتقای سطح فرهنگی، حمایت از سالمندان، کشف و حمایت از استعدادهای کودکان روستایی و شهری که توان کمتری دارند.شما می توانید سایر افراد جامعه را نیز تشویق کنید تا در این فعالیت‌ها شرکت کنند.

ممکن است به نظر برسد که انجام این کارها برای جامعه فایده چندانی ندارد، اما این اقدامات کوچک در درازمدت مطلقاً تفاوت ایجاد می‌کند. حتی ممکن است فکر کنید که فقط یک نفر هستید، اما کاری که اکنون می‌توانید برای جامعه انجام دهید قطعا می‌تواند برای بسیاری از مردم تفاوت ایجاد کند.

من معتقدم با روشن کردن بخاری در حیاط خانه هم می‌توان روی دمای کره زمین تاثیر گذاشت. پس از همین جا شروع کنید.

بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 − = شش