آثار مشق شب, اخبار دنیای نشر, اخبار فرهنگی، ادبی، هنری ایران, اخبار کارگاه های مهارت زندگی, اخبار مشق شب, کارگاه مهارتی, کارگاه‌های مهارتی, کتاب مشق شب

نذر فرهنگی انتشارات مشق شب برای کودکان کم برخوردار

به گزارش خبرنگار مشق شب و به نقل از خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا رضا هوشمند مسئول انتشارات مشق شب، در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب درباره جدیدترین آثار انتشارات با خبرنگار توانا به گفت‌وگو پرداخت. انتشارت مشق شب با شعار «ما وطن را مشق می‌کنیم» با ۶ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه امسال حضور پیدا کرده است.

حوزه‌های مشق شب

هوشمند به فعالیت ۱۸ ساله انتشارات اشاره کرد و گفت: حوزه انتخابی ما  ابتدا کتاب‌های آموزشی بود، هم اکنون نیز به طور حرفه‌ای در حوزه خبرنگاری، روابط عمومی، ارتباطات، بازاریابی و نیز در زمینه رمان‌های ادبی، تاریخی و هنری نیز فعالیت داریم. اولین و پرفروش‌ترین کتاب که در انتشارات منتشر شده، «آداب گفت‌وگو» است و در مدت زمان کوتاهی به چاپ دوم رسید، این کتاب حاصل گفت‌و‌گوهایی که درسال‌های گذشته جزء فرهنگ ما شده می‌شود و شامل: آداب معاشرت، آداب گفت‌وگو، حل تعارض بین والدین و فرزندان است.

وی افزود: در واقع این کتاب ساده‌ترین و مهم‌ترین مسائل در نحوه آداب معاشرت در فرهنگ، ملیت و مذهب به ما یادآوری کرده و باعث می‌شود ما به عنوان یک ایرانی به دیگران خوب معرفی شویم و مورد اقبال دنیای بیرون، که با آن ارتباط داریم، قرار بگیریم.کتاب دوم به اسم «صفدر و صفورا» دل‌نوشته‌های عاشقانه دختر و پسر روستایی است. همه ما نیاز داریم به عشق‌های ساده گذشته برگردیم که باعث استحکام روابط خانوادگی می‌شود. این کتاب به کمترین ابزار وجودی مخاطب، که محبت است اشاره دارد و به راحتی می‌توان آن را به همسر، فرزند و دیگران ابراز کرد.

هدف از برگزاری نمایشگاه

هوشمند در رابطه با هدف برگزاری نمایشگاه‌ها بیان کرد: هدف از برگزاری یک نمایشگاه، فروش بیشتر کتاب است اما هدف مهم‌تر از برگزاری نمایشگاه باید برقراری ارتباط بین ناشر و مخاطب باشد در غیر این صورت نمایشگاه همان جنبه فروشگاهی تلقی می‌شود.

وی افزود: از متولیان امر در برگزاری نمایشگاه انتظار می‌رود که فضای نمایشگاه‌ها و غرفه‌ها طوری طراحی شود که معاشرت بین ناشر و مخاطبش به راحتی و با فراق باز انجام شود و مخاطبان اثر به راحتی بتوانند درباره‌ی اثر صحبت، نقد و تحسین کنند و نکته‌های مهم آن را به نویسنده بگویند.

هوشمند اهمیت ندادن به برقراری ارتباط بین ناشر و خواننده را، یکی از دلایل پایین آمدن کیفیت کار عنوان کرد و گفت: به مرور زمان خیلی از نویسندگان و ناشران انگیزه خود را برای نوشتن از دست می‌دهند. در صورتی که وجود این امکانات به ناشران و نویسندگان کمک می‌کند که آثار بهتری بتوانند ارائه بدهند و علاوه بر این رقابت بین آثار و نویسندگان به‌وجود می‌آید، که این مواجهات باعث رشد و پیشرفت در عرصه فرهنگ و کتاب در کشور خواهد شد.

نذر فرهنگی

وی در پایان به نذر فرهنگی این انتشارات اشاره کرد و افزود: به دلیل نیاز کشور انتشارات ما تصمیم گرفت که سمت نذر فرهنگی برود و هزینه فروش کتاب‌ها، در روستاهای محروم و کم‌برخوردار را صرف کودکان بی‌بضاعت کند. علاوه‌بر این از کتاب‌های تازه منتشر شده، مثل: صفدر و صفورا و آداب گفت‌وگو چند نسخه به روستاهای کشور اهدا می‌شود که این امر به رشد، پیشرفت، توسعه و در نهایت رسیدن به آگاهی جوانان کشور کمک می‌کند.

 

مدیر مسئول انتشارات مشق شب گفت: به دلیل نیاز کشور انتشارات ما تصمیم گرفت که سمت نذر فرهنگی برود و هزینه فروش کتاب‌ها، در روستاهای محروم و کم‌برخوردار را صرف کودکان بی‌بضاعت کند.

 

بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = پانزده