آثار مشق شب, اخبار دنیای نشر, اخبار فرهنگی، ادبی، هنری ایران, اخبار مشق شب, دست نوشته‌ها, کارگاه مهارتی, کتاب مشق شب

کتاب “صفدر و صفورا” نوشته رضا هوشمند به زودی وارد بازار نشر می‌شود.

 

کتاب “صفدر و صفورا” مجموعه‌ای از دیالوگ‌های صفدر و صفورا، دو قهرمانِ روایت‌هایِ کتاب؛ دو دلداده روستایی، به قلم رضا هوشمند، به زودی وارد بازار نشر می‌شود.

پنجاه دیالوگ، برگزیده‌ای از گفت‌و‌گوهایِ صفدر قهرمانِ دلنوشته‌هایِ “صفدر و صفورا”؛ با دلداه‌اش صفورا، به قلم رضا هوشمند، توسط انتشارات مشق شب به چاپ و انتشار نزدیک می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی مشق شب؛ رضا هوشمند نویسنده کتاب صفدر و صفورا در پاسخ به چرایی نگارش و انتشار کتاب گفت: سال‌ها نوشتن به من آموخت چیزهایی هست که حتی به قلم هم نمی‌آید؛ پس دست به کارِ تماشا شدم و دو جان را از کودکی در همسایگی هم، پروراندم.

پسر را قد بلندی، نه گردن‌کشی و دختر را زیباییِ سیرت و بانو صفتی آموختم.

در من نفس کشیدند، جان یافتند و از روزی که سیب را، یکی از بام برای دیگری انداخت، دیگر نه من، که آنها در من سخن گفتند.

رضا هوشمند نویسنده دیالوگ‌هایِ صفدر و صفورا، با اشاره به اینکه گفت‌و‌شنودِ میانِ صفدر و صفورا همان حرف‌هایِ ناگفته مردم و عشق‌های سر به مُهر و لال سخن گفتن‌هایِ مکرر است؛ افزود: خواستم با روایتِ کلماتِ ساده اما معمایی و معجزه‌گر بگویم؛ برای هم وقتِ تماشا بگذاریم که زود دیر می‌شود.

هوشمند گفت: صفدر و صفورا، راز ماندگاری صفدر و صفورا در این است که آنها با کلام و تماشا به استقبال درون هم می‌روند و آنچه در کتاب بر قلم آمده و اجازه انتشارش(باقی مانده از ممیزی ارجمند ارشاد) را داشتم را بی کم و کاست آوردم؛ مابقی را خودتان بدانید؛ جاهایی نقطه گذاشته‌ام و شما بدانید زندگی تازه از “…” به بعد آغاز می‌شود.

اگر صفدر وجودتان با صفورایی درآمیخت؛ قاعدة شیدایی را بدانید.

صفورا اگر هستید، بدانید همه تماشای جهان در چشم‌های شماست و تا دیر نشده تمرین کنید، انتخاب کنید و خودتان “…” های زندگیتان را بنویسید.

گفت‌و‌گوی صفدر و صفورا، ماجرای پدر و مادر توست؛ همان‌ها که نگفتند و نشنیدند و رفتند.

رضا هوشمند، نویسنده کتاب، با اشاره به اینکه مجموعه فراهم شده، بخشی منتخب از گفت‌و‌گوها که شامل پنجاه دیالوگ و بریده گفت‌و‌گویِ صفدر و صفوراست؛افزود: کوشیده‌ام، گفت‌و‌گوهای فروخورده، نگفته، نشنیده من و تو را، از زبان صفدر و صفورا، روایت کنم تا بخوانی، بشنوی و معجزه احساس پشتِ کلمات را دریابی.

صفدر و صفورا کتابچه‌ای باید باشد، سرجهازی دختران و میان اثاثیه پسرمان، برای دانستن آداب عاشقی.

هوشمند در جایی از گفت‌و‌گو با مشق شب، از مخاطب و خواننده کتاب، درخواستی داشت و گفت: پیام‌رسان من برای همه آنهایی باش که؛

قدم می‌زنند،

تماشا می‌کنند،

و لبخند می‌زنند تا عاشق شوند.

بگو صفدر و صفورا، مرور گفتن و شنیدن است.

بگو تماشاست؛ همان دلیل خلقت انسان.

در پایان هوشمند با اشاره به مسئولیت اجتماعی خود، به عنوان یک ایرانی و فعالیتش در عرصه برگزاریِ کارگاه‌هایِ مهارت‌هایِ زندگی گفت: کلیه عواید حاصل از فروش کتابِ صفدر ‌و ‌صفورا در این چاپ و چاپ‌های بعدی، برای تقویت و استمرار کارگاه‌های مهارتی روستاها هزینه خواهد شد و گزارش آن به استماع خوانندگان و خریداران کتاب خواهد رسید.

شایان ذکر است کتاب صفدر و صفورا در قطع رقعی، در 140 صفحه متن و با قیمت 88 هزار تومان به زودی راهی بازار نشر می‌شود.

برای تهیه کتاب می‌توانید به سایت رسمی موسسه انتشاراتی مشق‌شب با نشانی زیر مراجعه و یا با تلفن‌های مشق شب تماس حاصل کنید.

www.mashghshab.com

شماره تلفن‌های مشق شب: 17-66962516، شماره همراه جهت ارسال پیام و نشانی خریدار 09128986534

#کتاب_صفدر_و_صفورا

#صفدر_و_صفورا

#کتاب_مشق_شب

#رضا_هوشمند

#مشق_شب

بازگشت بە لیست

نوشته های مرتبط

12 فکر در مورد “ کتاب “صفدر و صفورا” نوشته رضا هوشمند به زودی وارد بازار نشر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 7 = هفت