اخبار دنیای نشر, اخبار فرهنگی، ادبی، هنری ایران, اخبار مشق شب

انتصاب رییس نمایشگاه کتاب و پایان کار پنج جایزه ادبی

انتصاب رییس و اعضای شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران و پایان کار پنج جایزه ادبی ازجمله اخبار مهم حوزه کتاب و نشر در این هفته بودند.

خبر گزاری مشق شب به نقل از خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: در گزارش مرور اخبار مهم این هفته حوزه کتاب و ادبیات ۹ خبر مهم برای بررسی به چشم می خورد.

این هفته را می‌توان هفته جوایز ادبی دانست چون چهار جایزه ابوالحسن نجفی، جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی، معرفی برگزیدگان چهار جشنواره ادبی، چهاردهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری با معرفی برگزیدگان خود به ایستگاه پایانی رسیدند.

همچنین انتصاب رییس و اعضای شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب، انتشار متن یادداشت رهبر انقلاب بر کتاب آقای ایرانشهر، رونمایی از پوستر هجدهمین جشنواره شعر فجر و برگزاری تودیع و معارفه سرپرست انتشارات به نشر از دیگر اخباری بودند که این هفته منتشر شدند و در این گزارش به آنها می پردازیم.

معرفی برگزیدگان جایزه ابوالحسن نجفی

نامزدهای هفتمین دوره جایزه ابوالحسن نجفی توسط هیأت داوران این رویداد معرفی شدند.

این جایزه به‌گفته برگزارکنندگانش، هرسال برای احترام و پاسداشت خدماتی که زنده‌یاد نجفی به فرهنگ و ادب و عرصه ترجمه این مرز و بوم کرده، به بهترین ترجمه رمان یا مجموعه داستان‌کوتاهی که در یک سال گذشته منتشر شده، اهدا می‌شود.

انتصاب رییس و اعضای شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی این وزارتخانه را به عنوان رئیس و عضو شورای سیاست‌گذاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منصوب کرد.

انتشار متن یادداشت رهبر انقلاب بر کتاب آقای ایرانشهر

متن یادداشت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «آقای ایرانشهر» نوشته رحیم مخدومی هم این هفته توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد.

معرفی برگزیدگان سومین جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی

آثار برگزیده و شایسته تقدیر سومین دوره جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی سه‌شنبه ۲۶ دی همزمان با آیین پایانی این جایزه که در تالار رودکی برگزار شد، معرفی شدند.

رونمایی از پوستر هجدهمین جشنواره شعر فجر

محفل افتتاحیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر دوشنبه ۲۵ دی با حضور علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، دبیر و برخی از اعضای هیأت علمی این دوره از جشنواره، جمعی از شاعران و مسؤولان استان گیلان در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

در این محفل از پوستر هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر که توسط مسعود نجابتی طراحی شده رونمایی به عمل آمد.

انتشار فراخوان سی‌ویکمین جشنواره کتاب سال دانشجویی

فراخوان سی و یکمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی با هدف ایجاد نشاط علمی در فضای دانشگاهی کشور، شناسایی و حمایت از دانشجویان نوقلم و صاحب اندیشه، معرفی و تجلیل از ناشران فعال در زمینه آثار دانشجویی و تقویت روحیه تتبع و پژوهش در میان دانشگاهیان منتشر شد.

معرفی برگزیدگان چهاردهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری

برگزیدگان چهاردهمین جشنواره ملّی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران دوشنبه ۲۵ دی با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور و علیرضا مختارپور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران در بخش کتاب، پایان نامه و رساله دکتری، پژوهشگر برتر غیر هیأت علمی سازمان و پژوهشگر برگزیده عضو هیأت علمی این سازمان معرفی و تجلیل شدند.

معرفی برگزیدگان چهار جشنواره ادبی

آئین اختتامیه جشنواره‌های «جایزه ادبی یوسف»، «فانوس»، «ترنم فتح» و «شعر دفاع مقدس» ویژه استان تهران سه‌شنبه ۲۶ دی با حضور سردار علی اصغر محسن شیخی جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مدیران موزه و جمعی از مسؤولان لشکری و کشوری در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

برگزاری تودیع و معارفه سرپرست انتشارات به نشر

مسعود فرزانه به عنوان سرپرست جدید انتشارات به‌نشر (آستان قدس رضوی) منصوب شد.

پیش از این سرپرستی این بنگاه نشر به عهده حسین سعیدی بود.

#نمایشگاه

#نمایشگاه کتاب

#سی وپنجمین نمایشگاه کتاب

#انتشارات مشق شب

بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هفت × = 28