آثار مشق شب, اخبار مشق شب, کتاب مشق شب, مولف ها

رژیم درمانی در بارداری و شیر دهی

جامعه سالم با مادراني آگاه؛

كتاب “رژيم‌درماني در بارداري و شيردهي” منتشر شد

كتاب “رژيم‌درماني در بارداري و شيردهي” با هدف پاسخگويي به پرسش بسياري از مادران جواني كه مي‌خواهند بدانند چه رژيم غذايي را بايد در دوران بارداري و شيردهي داشته باشند، تأليف و توسط انتشارات مشق شب منتشر شده است، چرا كه اغلب آن‌ها نگران فرزند خود هستند و به همين دليل از رژيم‌هايي كه وزنشان را مناسب نگه مي‌دارد و آسيبي متوجه نوزاد مي‌كند، پرهيز مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار مشق شب، مريم مزيني مترجم كتاب “رژيم درماني در بارداري و شيردهي” اثر كارول جي لامي كيف‌، سارا سي كوچ و اليوت اچ.فيليپسون، ضمن بيان اين مطلب افزود: آغاز دوران بارداري در صورتي كه با رژيم صحيح همراه نباشد با افزايش وزني بيش از 20 كيلوگرم همراه خواهد بود و مشكل زماني بيشتر مي‌شود كه اين افزايش وزن سير صعودي يافته و بعد از تولد نوزاد، مادران چاق و چاق‌تر مي‌شوند.

وي افزود: بنابراين جامعه‌اي سالم، پويا و توسعه‌يافته خواهد بود كه در كنار همه اولويت‌هاي علمي، پژوهشي و اجرايي، به مادران و سلامت آنها به عنوان هسته اصلي و مرزي براي داشتن جامعه‌اي سالم توجه شود.

مزيني در بخشي از اين گفت‌وگو، با محوريت قرار دادن رژيم درماني در دوران بارداري و پس از آن دوران حساس و مهم شيردهي به نوزاد گفت: گاهي در دوران بارداري و شيردهي هرگونه رژيمي را براي مادر منتفي مي‌دانند و اين در حالي است كه رژيم غذايي، چه در دوران بارداري و چه پس از زايمان و حتي ديگر زمان‌ها، مي‌تواند به كنترل وزن و حفظ سلامت بدن افراد كمك كند و نكته مهم و حائز اهميت، نوع و چگونگي رژيم غذايي است كه وابستگي زيادي به شخص، موقعيت و بسياري پارامترها دارد و اين نشان و نشانه‌اي است كه رژيم غذايي براي افراد مختلف عمومي نيست و به واسطه داشتن يك دستور غذايي و رژيم غذايي، هركسي مي‌تواند به آن عمل كند و از نتيجه مثبت برخوردار شود.

وي با تأكيد بر اينكه پيش از ارائه يك مدل و رژيم غذايي، خوب است آگاهي زنان باردار و مادران در دوران شيردهي نسبت به مواد مغذي بيشتر شود، تصريح كرد: اين كتاب در 10 فصل تلاش مي‌كند با توصيه‌هاي مواد مغذي و دستورالعمل‌هاي رژيمي براي زنان باردار، به داشتن جامعه‌اي سالم با مادراني آگاه كمك كند.

مزيني با اشاره به اينكه اين كتاب زيرنظر دكتر احمدرضا درستي استاد دانشكده تغذيه و رژيم‌شناسي دانشگاه علوم پزشكي تهران با ويراستاري علمي مريم چمري توسط انتشارات مشق شب راهي بازار كتاب شده است، خاطرنشان كرد: به عنوان مترجم كتاب رژيم‌درماني در بارداري و شيردهي معتقدم بومي‌سازي متوني از اين دست نيازمند دقت، ممارست و شناخت موضوع برگردان شده بود كه اميدوارم از عهده آن برآمده باشم.

شايان ذكر است، كتاب “رژيم‌درماني در بارداري و شيردهي” در 204 صفحه و قطع وزيري و با قيمت 220000 تومان وارد بازار كتاب شده است.

متقاضيان مي‌توانند با مراجعه حضوري و تماس تلفني با دفتر مركزي نشر و پخش كتاب واقع در ميدان انقلاب ابتداي خيابان قدس پلاك سه واحد 11 ؛ تلفن 66962516 نسبت به تهيه كتاب اقدام كنند.

 

بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دو − = 1