اخبار فرهنگی، ادبی، هنری ایران, اخبار فرهنگی، ادبی، هنری جهان, اخبار مشق شب, کارگاه مهارتی, کارگاه‌های مهارتی

(کودکی بهتر، زندگی بهتر)شعار هفته ملی کودک شد

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان «کودکی بهتر، زندگی بهتر» را به عنوان شعار هفته ملی کودک معرفی کرد.

حامدعلامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست رسانه‌ای تشریح ویژه برنامه‌های روز جهانی و هفته ملی کودک  با اشاره به آنکه هفته کودک از سال ۱۹۲۵ در ژنو آغاز شده، گفت: از آن تاریخ به بعد هر کشور روز و هفته‌ای را به نام کودک نهاد و از سال ۱۳۷۲ روز ملی کودک در ایران ۱۶ مهر انتخاب شد، از سال ۱۳۹۳ نیز مسئولیت دبیرخانه هفته ملی کودک برعهده کانون گذاشته شد.

وی افزود: هفته ملی کودک با هدف ایجاد رفاه برای کودکان بوده است، اما معتقدیم نه تنها در هفته ملی بلکه در تمام طول سال باید به کودکان توجه کرد. توجه به کودک و نوجوان یکی از موضوعات مهمی است که تاریخی طولانی در کشور ما دارد.زیست بوم محلی از سیستان تا اردبیل و سردشت برای ما مهم است. همچنین کودکان کار و سایر کودکان را هم مورد توجه قرار می‌دهیم. هم افزایی دستگا‌ه ها در این خصوص راهم مد نظر داریم. توجه به نیاز‌های کودکان بخصوص کودکان با نیاز‌های ویژه را در برنامه قرار دادیم.

علامتی با اشاره به آنکه هفته ملی کودک از ۱۵ تا ۲۰ مهر‌ماه برگزار خواهد شد، گفت: کودکی بهتر، زندگی بهتر شعار امسال است اجرای برنامه برای کودک و اجرای برنامه درباره کودک دو سطح از برنامه‌هایی است که طی این هفته برگزار می‌شود. پویانمایی بچه زرنگ را نیز تقدیم به کودکان ایران خواهیم کرد و دیدن این فیلم در سینما‌ها برای دانش آموزان ۵۰ درصد تخفیف درنظر گرفته شده. همچنین اکران اختصاصی رایگان را برای کودکان کار، نیاز‌های ویژه، کودکان و فرزندان شهدای حرم، بهزیستی، کمیته امداد را خواهیم داشت. 

او ادامه داد: ۲۹ میلیارد برای چاپ، خرید و تولید کتاب گذاشتیم و حتی از سایر ناشران نیز کتاب خریداری کردیم. 

محمدرضا کریمی صارمی (معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) نیز درباره تولید فیلم و انیمیشن گفت: در حوزه انیمیشن پیشرفت‌های خوبی داریم چراکه به دلیل ارزانی نیروی کار و البته حرفه‌ای تولیدات خوبی در این حوزه داریم. حتا در حوزه تولیدات فیلم‌های طولانی نیز طی سال گذشته حدود ۲۵ فیلم ساخته شده. 

حامد علامتی ادامه داد: ۳ فیلم انیمیشن در جشنواره اصفهان خواهیم داشت و در طول هفته ملی کودک، تماشاخانه‌های سیار فعال هستند. 

فرهاد فلاح (معاون فرهنگی کانون) نیز گفت: توجه به ارتقای کیفی زندگی کودکان را در نظر گرفتیم و توسعه و. ارائه خدمات را نسبت به برگزاری نمایشگاه دز اولویت قرار دادیم. روز شنبه مراسم رسمی برگزار خواهد شد. بخش خانواده نیز به فعالیت‌های کانون افزوده شده. روز عضویت رایگان در کانون نیز خواهیم داشت که به روال هر سال ۱۶ مهر خواهد بود.

او ادامه داد: کارگاه‌های ادبی و هنری یک هفته‌ای به صورت رایگان در برخی از مراکز ما در استان‌ها برگزار خواهد شد. ۱۵۰ کتابخانه سیار داریم که به ۲۵۰۰ روستا خدمات می‌دهند و ۵ دهه از عمر فعالیت آن‌ها می‌گذرد. پیک امید هم به مناطق محروم و مناطق کم برخوردار خواهد رفت. کانون_مدرسه نیز فعالیت خود را آغاز می‌کند. 

فلاح از کاشت نهال توسط کودکان، حضور در بیمارستان‌ها و اجرای نمایش، قصه گویی و کتابخوانی به عنوان سایر برنامه‌های هفته کودک یاد کرد. ارسال ۳ میلیون جلد کتاب که از تابستان آغاز شده و تا هفته کتاب ادامه خواهد داشت در هفته کودک نیز قوت خواهد گرفت. طرح سینمای دانش آموزی و فعالیت ۶ سالن سینما را نیز خواهیم داشت. تریبون کودک برای ارائه نظرات و خلاقیت‌ها و نگاه هایشان را خواهیم داشت. ساخت تندیس‌های شنی در سواحل خلیج فارس را نیز خواهیم داشت.

بنابر اعلام مسئولان هفته ملی کودک، شعار روز‌های این هفته به شرح زیر است: 

۱۵ مهر: کودک، صلح، امنیت، محیط زیست

۱۶ مهر: کودک، زندگی، سلامت، رشد

۱۷ مهر: کودک، مشارکت، آگاهی، شکوفایی

۱۸ مهر: کودک، خانواده، هویت، عدم تبعیض

۱۹ مهر: کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت

۲۰ مهر: کودک، گذشته، حال، آینده و

۲۱ مهر: کودک، رفاه، بهزیستی، دسترسی برابر.

بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


چهار + = 7