اخبار دنیای نشر, اخبار فرهنگی، ادبی، هنری ایران, اخبار مشق شب, کتاب مشق شب, مولف ها

معنویت در مامایی

 

معنویت در مامایی به همراه موضوعات قابل تأمل در مراقبت مامايي با ترجمه ای روان توسط انتشارات مشق شب ترجمه و روانه بازار شد.

به گزارش خبرنگار مشق شب، رضا هوشمند، مدیر مسئول انتشارات مشق شب در مقدمه ی این کتاب نوشت: انسان موجودي چند بعدي است كه بعد معنوي در مركز اين ابعاد قرار داشته و در كسب سلامتي تاثير بسزايي دارد. معنویت به عنوان مهمترین بعد وجودی انسان و به عنوان یک نیروی قوی در مرکز زندگی وي قرار دارد و با سلامتی، احساس خوب داشتن و بهبودی پیوند خورده است. داشتن سلامت معنوي در عملكرد همه افراد و در اين مقوله دست اندركاران مامايي و مراقبت از بيماران، نقش بسيار مهمي را بر عهده دارد.

وی افزود: معنويت به عنوان اساس هستي انساني و تاثير آن در التيام و شفا بخشي انسان در سال هاي اخير مورد توجه فزاينده اي قرار گرفته است. بعد معنوي يكي از ابعاد چهارگانه مراقبت كلي نگر بوده و مانند ابعاد زيستي، رواني و اجتماعي انسان از اهميت خاصي برخوردار است. رويکرد کلي نگر راهکار مناسبي براي شاغلين حرفه هاي بهداشتي درماني به ويژه دانش آموختگان رشته مامايي و پرستاران، جهت توجه به تمامي ابعاد وجودي انسان فراهم کرده است.

هوشمند تأکید کرد: توسعه تعاملات موثر بين بيمار و ماما از بسياري از ناهنجاري هاي پيش و پس از زايمان جلوگيري مي كند و ايجاد تعاملي كه زمينه ساز و بستر ساز سلامت معنوي است. ايجاد رابطه معنوي، ماماي معنوي و محيط معنوي است. آموزش مدرسين پرستاري و مامايي و انتشار ترجمه هايي از اين دست در آماده سازي دانشجويان جهت تشخيص و رفع نيازهاي معنوي بيماران نقش مهمي داشته و با توجه به نياز آن شايشته و بايسته است اصول معنويت و مراقبت معنوي در برنامه درسي دوره رشته هاي پرستاري و مامايي وارد شده و در دانشکده هاي آنها تدريس شود.

مدیر مسئول انتشارات مشق شب كتاب معنويت و مراقبت معنوي در مامایی را ترجمه ی رواني خواند و بیان کرد: این کتاب از سوي سركارخانم مريم نعمت اله زاده و سركارخانم راضيه معصومي كه از مترجمان توانمند كشورمان بوده و هستند و همچنین ترجمه موفق تدريس كارآمد به نگارش سازمان بهداشت جهاني را در کارنامه خود دارند به رشته تحریر درآمده است.

معنويت در مامايي در دوازده فصل به موضوع معنويت و كاركرد آن در مامايي و مراقبت از بيماران پرداخته است.

بررسي و مطالعه اين موضوع با خواندن كتاب هايي از اين دست مي تواند چراغي فراراه دانشجويان و كارشناسان مامايي باشد تا با در نظر گرفتن اهميت موضوع معنويت در  كار حساس مامايي به آن بپردازند.

این کتاب در قطع وزیری و با قیمت 165000 تومان روانه بازار کتاب شده است.

متقاضيان مي‌توانند با مراجعه حضوري و یا تماس تلفني با دفتر مركزي نشر و پخش كتاب واقع در ميدان انقلاب ابتداي خيابان قدس پلاك سه واحد 11 ؛ تلفن 66962516 نسبت به تهيه كتاب اقدام كنند.

بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سه × = 24