اخبار دنیای نشر, اخبار مشق شب

سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود/ حضور مشق شب در در بخش مجازی سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران، به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

رضا هوشمند مدیر مسئول موسسه انتشاراتی مشق شب با اعلام این خبر گفت: از آنجایی که برگزاری نمایشگاه کتاب یکی از ظرفیت‌های ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است،  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند با اتخاذ تدابیری در هرچه بهتر برگزار شدن این نمایشگاه اقدام کند.

هوشمند با مثبت خواندن برگزاری نمایشگاه کتاب ابراز امیدواری کرد، معاونت کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به ضرورت برگزاری دائمی نمایشگاه کتاب به صورت مجازی در تمام مدت سال بیندیشد.

مدیر مسئول مشق شب در ادامه افزود: برگزاری سی و سه نمایشگاه کتاب در سال‌های پس از انقلاب اسلامی می‌بایست رهیافت و تجربه خوبی در اختیار متولیان امر قرار دهد که با مشکلات متعدد مخصوصا در نمایشگاه‌های حضوری کتاب همچون ترافیک خیابان‌های اطراف، نبود پارکینگ، شلوغی متروها و وسایل نقلیه عمومی در مسیرهای منتهی به مصلی، نبود امکانات کافی برای تهیه غذا، سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه و …، اینگونه نبوده است.

هوشمند برگزاری مجازی نمایشگاه کتاب و دائمی شدن آن، منوط به ایجاد بستر مناسب و کم نقص‌تر در سیستم ثبت سفارش و ارسال مرسولات را یک امتیاز و فرصت در زندگی دوباره صنعت در حال رکود و ورشکستگی نشر در ایران دانست.

مدیر مسئول مشق شب معتقد است وجود واسطه در  فرایند عرضه کتاب منجر به گرانی و عدم تمایل به خرید توسط مخاطبان کتاب شده است و علاوه بر نیاز به اعطای تسهیلات در زمینه خرید کاغذ، کوتاه شدن دست مافیای پخش و فروش کتاب، نفسی دوباره در حوزه تنظیم قیمت و افزایش میل و اشتیاق مخاطبان به خرید کتاب خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کتاب‌های بی کیفیت از نظر محتوا و شکل از مخاطبان خواست هنگام خرید کتاب به نام ناشر، نویسنده، مترجم و سابقه کاری افراد حقیقی و حقوقی دخیل در آن دقت کرده و  به عنوان یک خریدار حرفه‌ای از کالاهای فرهنگی با  کیفیت و کارآمد استفاده کرده تا چرخه معیوب چاپ کتاب‌های بی محتوا و اصطلاحا زرد از صنعت نشر بیرون رفته و روزی برسد که همچون گذشته بتوانیم بگوییم هر کتاب ارزش یک بار خواندن را دارد.

مدیر مسئول انتشارات مشب شب با بیان اینکه امسال مشق شب در فرصت و بخش مجازی نمایشگاه سی و سوم کتاب حضور دارد اعلام کرد کتاب‌های بسیاری در سال‌های اخیر در مشق شب به چاپ رسیده است که با معرفی محصولات در سایت نمایشگاه کتاب قابلیت تهیه وجود دارد.

هوشمند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امکان فراهم جستجوی نام ناشر، نام کتاب، نام نویسنده و همچنین موضوع بیان کرد: هر شخصی از هرکجای ایران می‌تواند به صورت آنلاین، به همراه ارسال رایگان و برخورداری از ده درصد تخفیف سفارش دهد.

شایان ذکر است انتشارات مشق شب از شهریور سال ۱۳۸۴ تاکنون با ۴۸۰ عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف روابط عمومی و ارتباطات، راه و شهرسازی و حمل و نقل، ادبیات هنر و تاریخ و کتب حقوقی کوشیده است آثاری در حوزه تالیف و ترجمه را به منتشر کرده که از استاندارهای محتوایی و شکلی برخوردار باشد.

امسال در نمایشگاه سی و سوم کتاب تهران در بخش مجازی با 185 عنوان کتاب که در پنج سال اخیر به چاپ و نشر رسانده مشارکت دارد.

بازگشت بە لیست

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 − = یک