آثار مشق شب, اخبار دنیای نشر, اخبار فرهنگی، ادبی، هنری ایران, اخبار فرهنگی، ادبی، هنری جهان, اخبار کارگاه های مهارت زندگی, اخبار مشق شب, کارگاه مهارتی, کارگاه‌های مهارتی, گوناگون, مقالات مشق شب

چرا در ارتباطات، زبان بدن مهم است؟

چرا در ارتباطات، زبان بدن مهم است؟

بیشتر اوقات، زبان بدن ما ناخودآگاه است. ما به طور طبیعی به روش‌های خاصی حرکت می‌کنیم بدون اینکه حتی متوجه شویم.

این بدان معنی است که ما همیشه پیام هایی را ارسال می کنیم، حتی اگر از آنها بی خبر باشیم.

با درک سیگنال‌های زبان بدن خود و دیگران، می‌توانیم ارتباطات خود را در مقیاس وسیع بهبود ببخشیم.

 

زبان بدن چیست؟

چرا زبان بدن مهم است؟

اهمیت استفاده از نشانه‌های زبان بدن در محل کار

چگونه زبان بدن خود را برای محل کار بهبود بخشید

زبان بدن چیست؟

زبان بدن یک ارتباط غیرکلامی است که شامل حالت، حرکات و حرکات دست است.

به گفته کارشناسان، ارتباطات غیرکلامی مانند زبان بدن حدود 70 تا 93 درصد از کل ارتباطات را تشکیل می‌دهد.

 

این بدان معناست که اگرچه ما از ارتباطات کلامی (کلمات) خود برای به اشتراک گذاشتن و بیان نظرات خود استفاده می‌کنیم، اما زبان بدن ما اغلب حتی بیشتر از آنچه تصور می‌کنیم با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کند.

 

زبان بدن هنگامی که در حال سخنرانی در جمع یا ارائه به مخاطبان کوچک یا گسترده هستیم، حیاتی است، در اینجا دلیل آن است.

 

چرا زبان بدن مهم است؟

به زبان ساده. مهم نیست که یک سخنرانی چقدر جذاب یا جالب باشد، اگر گوینده پیام‌های منفی زبان بدن را بدهد، مخاطب کمتر به آنچه می‌گوید گوش می‌دهد.

 

این ممکن است خشن به نظر برسد، اما مغز انسان ما اینگونه فکر می‌کند.

 

اکنون نه تنها این سخنران علاقه مخاطبان خود را از دست می دهد، بلکه توجه مخاطب را از موضوع دور می کند – مهم نیست چقدر مهم است. هیچ کس نمی‌خواهد این اتفاق بیفتد.

 

3 دلیل برای اهمیت زبان بدن:

۱احساسات دیگران را درک کنید

توانایی خواندن زبان بدن به این معنی است که می توانید با استفاده از کلمات و واکنش های ناگفته احساس واقعی شخص دیگری را درک کنید.

 

تشخیص برخی از انواع زبان بدن ممکن است دشوار باشد زیرا ممکن است سریع اتفاق بیفتند، بنابراین شما باید تمام توجه خود را برای ادامه دادن و ماندن در توپ معطوف کنید.

 

در مورد انواع رایج زبان بدن بخوانید تا بتوانید زبان بدن هر کسی را بخوانید.

 

2. نشان دهید که واقعاً درگیر هستید

آیا می خواهید به کسی نشان دهید که واقعاً درگیر مکالمه او هستید بدون اینکه واقعاً آن را بگویید؟

 

از زبان بدن خود استفاده کنید.

 

اگر با کسی رو در رو صحبت می کنید، زبان بدن خود را با استفاده از وضعیت بدنی خوب، تماس چشمی سالم، حرکات دست باز در صورت بحث و لبخند باز کنید.

 

این بدان معناست که دست‌های ضربدری، دست روی باسن، حرکات خشن دست یا تماس چشمی صفر! استفاده از زبان بدن بدون درگیری ممکن است به نظر برسد که شما علاقه‌ای به حرف‌های آنها ندارید – حتی اگر این‌طور نباشید.

 

فکر کردن در مورد زبان بدن خود هنگام گوش دادن به شما کمک می کند تا با هرکسی که با او صحبت می کنید ارتباط برقرار کنید و روابط خود را توسعه دهید.

 

3. اعتماد به نفس خود را نشان دهید

همه احساس اعتماد به نفس نمی کنند، به خصوص اگر تحت فشار یا در مقابل گروهی از افراد احساس ناراحتی کنید.

 

اما حتی افراد با اعتماد به نفس بصری در جهان روزهایی را سپری می‌کنند که در آن احساس اعتماد به نفس ندارند، اما همچنان به آن نگاه می‌کنند.

 

بنابراین چگونه آنها انجامش می‌دهند؟

 

استفاده از زبان بدن

اگر با استفاده از ارتباطات غیرکلامی با اعتماد به نفس به نظر می رسید، احتمالاً مخاطبان شما به سخنان شما ایمان می آورند و از شما پیروی می کنند.

اهمیت استفاده از زبان بدن در محیط کار

فقط به این دلیل که روی صحنه آواز نمی خوانید یا یک مدیر فوتبال به سؤالات پاسخ می دهد، به این معنا نیست که همان اصول زبان بدن در محل کار در مورد شما صدق نمی کند.

اگر می خواهید نشان دهید که یک بازیکن تیم هستید و واقعاً به سازمان و همکاران خود اهمیت می دهید، زبان بدن پاسخ شماست.

زبان بدن در محل کار می تواند به شما کمک کند که اشتیاق خود را به پروژه ها، تیم و موفقیت های آنها یا حتی دوستی خود با اعضای جدید تیم نشان دهید.

استفاده از زبان بدن به شما کمک می‌کند تا مکالمه با همکاران و اعضای تیم را آسان‌تر کنید و به آنچه که در محل کار می‌خواهید برسید.

این بدان معناست که با استفاده نکردن از نشانه های غیرکلامی در محل کار، ممکن است دچار سوء تفاهم شوید و دیگران را در مورد افکار واقعی خود در مورد مکالمه خود یا حتی آنها به عنوان یک شخص گیج کنید.

اگر به کسی خیره شوید و ناخودآگاه دندان قروچه کنید، دیگران متوجه می شوند و حالت تدافعی پیدا می کنند. ما به شما توصیه می کنیم این کار را نکنید!

چگونه زبان بدن خود را برای محل کار بهبود بخشید

1. به آرامی حرکت کنید

اگر تا به حال ارائه‌ای را تماشا کرده‌اید که در آن سخنران با عجله کلمات خود را به کار می‌گیرد، از حرکات سریع دست استفاده می‌کند و نمی‌تواند در یک مکان بایستد، در مورد این موضوع می‌دانید.

حرکت سریع با احساس اضطرار نشان می دهد که شما در این موقعیت ناراحت هستید و همچنین می تواند باعث شود مخاطبان شما نیز همین احساس را داشته باشند.

اگرچه ممکن است احساس ناخوشایندی داشته باشید، ممکن است نخواهید مخاطبانتان بدانند.

با کاهش سرعت حرکات، آرامش و اعتماد به نفس بیشتری در کلمات خود خواهید داشت – و مخاطبان شما نیز همینطور!

2. از همتایان خود بازخورد بخواهید

سعی کنید از تأثیر زبان بدن خود در طول تعاملات مختلف در طول روز آگاه باشید. حتی ممکن است ارزش آن را داشته باشد که از کسانی که با آنها صحبت کرده اید بازخورد بپرسید تا واقعاً بفهمید زبان بدن شما با دیگران چگونه برخورد می کند.

 

3. در یک دوره اعتماد به نفس و قاطعیت شرکت کنید

اگر می‌خواهید در محل کار یا با همکارانتان تأثیر مثبتی داشته باشید، با درک اینکه چگونه در موقعیت‌های خاص از خود برداشت می‌کنید، شروع کنید. این به شما کمک می‌کند بدون توجه به زمینه، به نتایجی که به دنبال آن هستید برسید.

 

تسلط بر زبان بدن مثبت چیزی نیست که بتوان آن را یک شبه انجام داد – به طور طبیعی باز، اعتماد به نفس و درگیر بودن زمان می برد.

 

اما روی آن کار کنید و دفعه بعد که انجام می‌دهید متوجه خواهید شد که در کمی بهتر عمل می‌کنید.

زبان بدن تنها بخش کوچکی از تبدیل شدن به یک ارتباط دهنده فوق العاده است. اگر می‌خواهید مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود ببخشید یا می‌خواهید یک سخنران عمومی جذاب‌تر باشید، باید بارها مطالعه، تمرین و اجرا داشته باشید.

برداشت از سایت:https://blog.moderngov.com/why-is-body-language-important-in-communication

 

بازگشت بە لیست

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 1 = یک