اخبار مشق شب, کتاب مشق شب, مولف ها

خواص میوه‌ها و سبزیجات

میوه ها و سبزی ها که جز مخلوقات خداوند هستند همانند سایر نشانه های خدا حاوی فواید بسیاری است که با مطالعه این کتاب به آن پی خواهید برد.

به گزارش خبرنگار مشق شب، با مطالعه تاريخ در می یابیم زندگي بشر شاهد توجه به سلامت جسم و روح انسان‌ها به عنوان اشرف مخلوقات بوده و خواهد بود. اين توجه هم در طب سنتي و هم در طب نوين و امروزي در دوره‌هاي مختلف ساري و جاري بوده و هست. ارائه دستورالعمل‌ها، تجويزها وتعاريف مختلف به منظور داشتن  سلامت روح و جسم  حكايت از نياز مردم به سلامتي به عنوان يكي از اصول زندگي خوب است.

در اين ميان كارشناسان و متخصصان مختلف در علوم تجربي، پزشكي، روانشناسي و … از زواياي مختلف با هدف ارائه درست ترين دستور العمل جهت داشتن يك زندگي سالم به موضوع سلامت روح و جسم كه در ارتباط تنگاتنگ با هم قرار دارند مي پردازند.حاصل تحقيق‌ها، پژوهش‌ها، تجربه‌ها و استعانت از نظر پيشينيان منجرد به دانشي مي شود كه به طريق شفاهي و يا مكتوب در اختيار مخاطبان قرار مي گيرد.

رضا هوشمند مدیر مسئول انتشارات مشق شب بیان کرد: كتاب خواص ميوه ها و سبزي ها حاصل پژوهش و تحقيق  مشترك سركار خانم چمری و سركار خانم قندچی با تمركز بر فوائد استفاده از ميوه‌ها و سبزي‌ها به نشق و جايگاه استفاده از آن مي پردازد.

هوشمند در مقدمه ای برای این کتاب نوشت: ميوه‌ها و سبزي‌ها به جهت حجم بالاي آب (حدود 80 درصد) در خود، علاوه بر تأمين بسياري از فيبرهاي سالم و طبيعي و ويتامين‌ها، موجبات تقويت هوش و حافظه را فراهم كرده و استفاده از ميوه و سبزي در كنار برنامه روزانه به شكل مستمر به جهت نوعي مواد سلولزي يا همان فيبر، امكان تسريع حركت غذا در دستگاه گوارش را فراهم ساخته و اين مهم موجب كاهش تماس مواد سرطان‌زا با ديواره روده مي‌شود. فيبر موجود در ميوه و سبزي با مواد سرطان‌زا تركيب مي‌شود و از جذب آنها توسط بدن جلوگيري مي‌كند. در ضمن فيبرها به رشد باكتري‌هاي مفيد روده‌اي نيز كمك مي‌كنند.

مدیر مسئول انتشارات مشق شب تصریح کرد: سركار خانم مريم چمري و سركار خانم زهره قندچي كتاب “خواص ميوه‌ها و سبزي‌ها” را با  پيش‌درآمدي از طب و ارائه مختصات  قديم آن در كشورهاي مختلف و در واقع با تاريخ‌نگاري طب آغاز كرده اند و سپس به معرفي دانش تغذيه پرداخته‌اند.

وی گفت: در ارائه هر پژوهش علمي، چرايي و علت پرداختن به موضوع در تعاريف ابتدايي و حسب نياز آن بازمي‌گردد كه اين نگارش به دليل پژوهش علمي صورت گرفته داراي اين ويژگي مي‌باشد. از اين رو، پيش از ورود به بخش فوايد ميوه‌ها و سبزي‌ها، مطالعه بخش‌هاي ابتدايي كه به ارتباط مواد غذايي با بدن، ارائه تعاريف مي پردازد را توصيه كرده و در چنين شرايطي به حتم  كه با اشتياق بيشتر و نگاهي گسترده‌تر به مطالعه فوائد ميوه ها و سبزي ها و دانشي كه به بقاي آرامش و سلامت جسم و جانمان ياري مي‌رساند خواهيد پرداخت.

کتاب خواص میوه ها و سبزی ها در قطع وزیری و با بهای 160000 تومان بفروش می رسد.

متقاضيان مي‌توانند با مراجعه حضوري و یا تماس تلفني با دفتر مركزي نشر و پخش كتاب واقع در ميدان انقلاب ابتداي خيابان قدس پلاك سه واحد 11 ؛ تلفن 66962516 نسبت به تهيه كتاب اقدام كنند.

بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه − = 3