آثار مشق شب, اخبار دنیای نشر, اخبار مشق شب, کتاب مشق شب, مولف ها

درآمدی بر پارادايم‌ها و ابزارهای سنجش كيفيت زندگی جنسی

کتاب ” درآمدی بر پارادايم‌ها و ابزارهای سنجش كيفيت زندگی جنسی” منتشر شد

مکتوب سنجش كيفيت زندگی جنسی با نگاهی بر مقوله ی مهم زندگی به زوجین می آموزد که رضایت بخشی در گرو آموزش مناسب است.

به گزارش خبرنگار مشق شب، رضا هوشمند مدیرمسئول انتشارات مشق شب گفت: استفاده از ابزار آگاهی و دانش، چراغی فراراه رشد، توسعه و رسيدن به خاستگاه متعالی انسانی، مذهبی و اجتماعی است. اگر جامعه را مجموعه‌هايی از افراد بدانيم كه با نظامات، سنن، آداب و قوانين خاص به يكديگر پيوند خورده و زندگی جمعی را شكل داده‌اند؛ سازوكار برخورداری از موهبت جامعه‌ای سالم، پيشرو و سازگار با خاستگاه انسان متعالی را مديون دانش، آگاهی و برخورداری از علم روز و بكار‌گيری مفيد آن توسط متخصصان و پژوهندگان هستيم.

وی افزود: دانش و معرفتي كه از آن نام ياد كرديم، عامل توليد و ساماندهيِ يافته‌هايي پيرامون جهان هستي است. در واقع دانش، حقيقتی را كه پيش روی ماست مفهومی می‌سازد و به بيانی، تحقق آن معرفت را ميسر می‌سازد.  بر اين سياق، ” درآمدی بر پارادايم‌ها و ابزارهای سنجش كيفيت زندگي جنسی” ابزاری است كه با تكيه بر دانش و معرفت نويسندگان و پژوهندگان خوش‌فكر و صاحب‌نام اين كتاب، سركار خانم‌ها دكتر راضيه معصومی، دكتر می‌نور لميعيان و جناب آقايان دكتر علی منتظری و دكتر ابراهيم حاجی‌زاده، می‌كوشد نقشه راهی باشد در مسير تعالی و رشد خانواده و تحكيم روابط همسران و همچنين تصحيح روابطی كه به جهت عدم آگاهی افراد، دچار اختلال شده است.

هوشمند تأکید کرد: اين‌گونه است كه با اهتمام و پرداختن به آن، از جامعه‌ای كوچكتر به نام خانواده‌ به سمت جامعه بزرگِ انسانی با افرادی دارای سلامت رفتاری، ارتباطی و اخلاقی خواهيم رسيد.

هیئت مولفان این کتاب افزودند: کیفیت زندگی جنسی مطلوب ضامن خانواده سالم بوده و خانواده سالم نیز ضمانتی برای داشتن جامعه‌ای سالم است؛ از این‌رو، پرداختن به مفهوم و عوامل موثر بر کیفیت زندگی جنسی و نیز چگونگی ارزیابی آن به عنوان یکی از شاخص های مهم در تامین سلامت خانواده و جامعه، از ضروریات حوزه سلامت جنسی و باروری می‌باشد.

دکتر عفت السادات مرقاتی خویی ، متخصص ارتقای سلامت جنسی و فوق تخصص سلامت جنسی و اعتیاد در مقدمه ی این کتاب می نویسد: زوج جوانی از من پرسیدند:”چگونه تعاملات جنسی را در زندگی زناشویی مان بهتر کنیم؟” پاسخ دادم: “تعامل و رابطه جنسی بین شما باید زمانی شکل بگیرد که احساس نیاز به در کنار هم بودن را داشته باشید؛ احساس نیاز به لذت بردن از یکدیگر را داشته باشید؛ نیاز به تقویت دلبستگی و همبستگی در زندگی زناشویی را پیدا کنید.”

کیفیت تعاملات و رفتارهای جنسی نخستین مقوله ایی است که در پیوند ازدواج بین زن و مرد اهمیت پیدا می کند اما آخرین موضوعی است که به آن پرداخته می شود. در مراسم پیش از ازدواج، بسیاری از مسائل ازدواج بررسی و برای آنها برنامه ریزی می شود اما زوجین بندرت به شیوه و الگوهای زندگی جنسی خود می پردازند. شاید آنها رفتارهای جنسی را به دید رفتاری فطری می نگرند؛ برخی آن را وظیفه ایی اجتناب ناپذیر در مقابل همسر می انگارند؛ بعضی دیگرتعامل جنسی بین زوجین را الگویی واحد و مشابه دیگر زوجین می شناسند.

همه این زوج ها بر باوری نادرستند! رفتارها و تعاملات جنسی امری فراگرفتنی هستند، زوجی از زندگی جنسی خود لذت خواهند برد که این رفتارها را در بستری از صمیمت، علاقه، محبت و عشق تمرین کنند و فرا بگیرند.

کتاب درآمدي بر پارادايم‌ها و ابزارهاي سنجش كيفيت زندگي جنسي در قطع وزیری و با قیمت 120000 تومان به بازار عرضه شده است.

متقاضيان مي‌توانند با مراجعه حضوري و یا تماس تلفني با دفتر مركزي نشر و پخش كتاب واقع در ميدان انقلاب ابتداي خيابان قدس پلاك سه واحد 11 ؛ تلفن 66962516 نسبت به تهيه كتاب اقدام كنند.

 

بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 3 = سه