اخبار فرهنگی، ادبی، هنری ایران, اخبار مشق شب

وزیر ارشاد: بودجه مستقلی در اختیار اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه قرار می‌گیرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انجمن‌های هنری و فرهنگی بودجه مستقلی برای ارتقاء کیفیت تولید محتوا لازم دارند که این بودجه در اختیار اصحاب فرهنگ هنر رسانه و اصحاب قرآنی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار مشق شب به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امشب در فرهنگسرای بیرجند اظهارداشت: خراسان جنوبی، استانِ علم و ایمان، دانش و فرهنگ بوده و یک حوزه مهم فرهنگی و تمدنی ایران سرفراز است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در کنار همه بخش های مهم خراسان بزرگ در طول هزاره های قبل یکی از مکان های علم و فرهنگ و هنر در ایران بزرگ بوده است، افزود: امروز هم در این استان چهره های علمی سرشناس و روحانیت و علمای بزرگ در تمام بخش ها شیعه و اهل سنت در کنار یکدیگر یک جامعه نمونه را در کشور ساخته اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابتکاری استان مبنی بر قرار دادن هفته فرهنگی قدردانی کرد و گفت: این ابتکار بسیار خوب بوده تا جوانان با مفاخر و داشته های غنی فرهنگی منطقه خود آشنا شوند و به همه داشته ها و گذشته پرافتخار خود افتخار کنند و امیدوار به آینده درخشان خود باشند.

اسماعیلی ادامه داد: فلسفه برگزاری چنین برنامه هایی در کنار شادابی در فضای جامعه، رساندن این پیام به نسل جوان و آینده ساز بوده که از چنین گنجینه های بزرگی بهره مند هستند و بایستی میراث دار این حوزه فرهنگی و تمدنی بزرگ باشند.

وی با اشاره به اینکه این روزهای یاد و خاطره غزه عزیز ذهن و فکر ما را درگیر ساخته است، افزود: کودکان و زنان و افراد بی پناهی که توسط دژخیمان صهیونیست به خون کشیده می شوند، جان های ما از دیدن این همه جور و ظلم خسته است و این نوید خداوند بوده که میوه این صبر پیروزی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در خراسان جنوبی امروز برنامه های فشرده ای داشتیم و مواردی که استاندار اعلام کردند مطالباتی است که در جمع مسوولان و فعالان حوزه فرهنگی مطرح شد.

اسماعیلی با اشاره به پیشینه غنی فرهنگی بیرجند گفت: این شهر غنی از لحاظ فرهنگی بوده و حتماً باید دارای زیرساخت های متناسبی باشد بنابراین باید ادامه ساخت مجتمع های فرهنگی در مرکز استان آغاز و مجموعه آمفی تئاتر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در سال های گذشته دچار حریق شد به گردونه زیرساخت های فرهنگی و هنری بازگردد.

بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 − دو =