اخبار کارگاه های مهارت زندگی

کودکان دامغانی به استقبال هفته‌ی ملی کودک رفتند

 

کودکان و نوجوانان روستای دروار با شرکت در ویژه‌برنامه‌ی «مشق زندگی» کانون پرورش فکری دامغان به استقبال هفته‌ی ملی کودک رفتند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی مسق شب و به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نخستین کارگاه مهارت‌آموزی «مشق زندگی» با مشارکت کمیته فرهنگی خانه‌ی تسنیم این شهرستان و کتابخانه‌ی روستای دروار برگزار شد.

این برنامه پیش‌درآمدی بر برنامه‌های ویژه هفته‌ی ملی کودک بوده که عصر شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ با حضور نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون استان و با دعوت از رضا هوشمند پژوهشگر حوزه‌ی فرهنگ و مدیرمسئول مؤسسه انتشاراتی مشق شب در محل روستای دروار، اجرا و با استقبال کودکان و نوجوانان روبه‌رو شد.

این گزارش می فزاید: هدف از این برنامه افزایش مهارت‌های کودکان و نوجوانان با موضوع شناخت و تقویت آداب گفت‌وگو در جامعه بین افراد در محیط‌های خانوادگی و دوستان است.

 

 

رضا هوشمند، مدرس کارگاه مهارتی خاطر نشان کرد: پرداختن به مهارت‌های فردی و اجتماعی در کودکان و نوجوانان می‌تواند زمینه‌ساز آینده‌ای پر بار برای آن‌ها و در سطح وسیع‌تر برای کشور باشد که این مهم از اهداف و رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بوده و هست.

شایان ذکر است در پی همه‌گیری ویروس کرونا و ممنوعیت و محدودیت پذیرش حضوری کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی‌هنری و از سویی توجه به کودکان و نوجوانان مناطق کم‌برخوردار و روستایی، برخی از برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک با هم‌کاری دستگاه‌های فرهنگی و سازمان‌های مردم‌نهاد در فضای باز روستاهای اطراف شهرستان دامغان، برگزار می‌شود.

هوشمند در این برنامه با اشاره به اهمیت موضوع گفت‌وگو به نکات مهمی مانند توجه به زمان و مکان مناسب و شرایط مخاطب، سخن‌گفتن از روی علم و آگاهی، شمرده و بدون عجله سخن‌گفتن، امانت‌داری در نقل قول از دیگران، پرهیز از سخن‌گفتن به گناه، دوری از صفت‌های نهی‌شده هم‌چون دروغ، غیبت، تمسخر، دشنام، تحقیر، افشای سرّ، هتک حرمت، عیب‌جویی و دشنام، سخن‌نگفتن در وقت خشم، رعایت حجب و حیا در سخن‌گفتن، سنجش سطح درک مخاطب، سخن‌گفتن با فنّ بیان خوب و توانمند، شنونده‌ی خوب بودن برای شنیدن سخنان طرف مقابل، تأکید داشتن بر نقاط مشترک و مثبت یک‌دیگر، استفاده کم‌تر از جملات امری، توجه به زبان بدن خود و واکنش‌های طرف مقابل، بی‌مقدمه سخن‌نگفتن بین سخن دیگران، لبخند زدن و…، تأکید کرد.

گفتنی است؛ شاهنامه‌خوانی «داستان رستم و دژ سپند» توسط حدیثه رئیسیان عضو کودک و تجلیل از لیدا حاجیان‌زاده عضو نوجوان برگزیده‌ی فراخوان استانی «صفیر صعود»، بخش پایانی این برنامه بود.

مطالب مرتبط:

بازگشت بە لیست

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 × هشت =