اخبار دنیای نشر, اخبار فرهنگی، ادبی، هنری ایران, اخبار کارگاه های مهارت زندگی, اخبار مشق شب, مقالات مشق شب

پنجمین و ششمین نشست مهارت‌آموزی «مشق زندگی» با موضوع آداب معاشرت، برای کودکان و نوجوانان امیریه دامغان، برگزار و درخصوص آداب معاشرت، گفت‌وگو شد.

قطار مشق زندگی کانون دامغان به امیریه رسید

پنجمین و ششمین نشست مهارت‌آموزی «مشق زندگی» با موضوع آداب معاشرت، برای کودکان و نوجوانان امیریه دامغان، برگزار و درخصوص آداب معاشرت، گفت‌وگو شد.

بیست و ششمین کارگاه مهارت آموزی برگزار شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی مشق شب و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌ کل کانون استان سمنان، فاطمه‌سادات امیرفخریان مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دامغان از اجرای پنجمین و ششمین نشست تخصصی مهارت‌آموزی «مشق زندگی» به تفکیک مخاطبان کودک و نوجوان در راستای موضوع «آداب معاشرت» با هم‌کاری کانون پرورش فکری و کمیته فرهنگی خانه‌ی تسنیم این شهرستان و دعوت از رضا هوشمند پژوهشگر حوزه‌ی فرهنگ، مدیر مؤسسه انتشاراتی مشق شب و دبیر انجمن روابط‌عمومی ایران، خبر داد و گفت: این نشست، پیش از ظهر پنج‌شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ در محل کانون فرهنگی شهید چمران شهر امیریه برگزار شد.

 

 

هوشمند اظهار داشت: بیش‌تر افراد در پنج ثانیه اول در مورد مخاطب خود قضاوت ذهنی دارند و پس از آن، زبان بدن، نحوه‌ی ورود، نوع نشستن، نوع نگاه و لحن کلام آن شخص می‌تواند قسمتی از ویژگی‌های شخصیتی او را ابراز کند.

وی در ادامه افزود: اولین اتفاق در معاشرت، شروع خوب است که می‌تواند با سلامی گرم همراه باشد و لحن سلام هم می‌تواند مفاهیم مختلفی ازجمله مهربانی، دوست‌داشتن، عشق و حتی ناراحتی، بغض یا نگرانی را در برداشته باشد.

هوشمند یاد یادآور شد: انتخاب کلمات دیگر گفت‌وگو، تأثیر زیادی در یک ارتباط دارد و بایست بدانیم از چه کلماتی در چه جاهایی استفاده کنیم.

هوشمند تأکید کرد: خوب گوش دادن هم یک مهارت مهم است که می‌تواند امتیاز ویژه‌تری نسبت به سخن‌گفتن داشته باشد؛ چراکه بسیاری از افراد در گفت‌وگو خیلی شنونده خوبی نیستند و بیش‌تر تمایل به حرف زدن دارند.

 

مدیر مؤسسه انتشاراتی مشق شب در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ویژگی‌های مهارت کلامی، خاطرنشان کرد: در گفت‌وگو، لحن کلام، رسابودن کلمات، استفاده از جملات با بار مثبت، همه و همه در انتقال مفاهیم کلامی حائز اهمیت است.

وی با بیان این‌که مهارت، یک نوع توانمندی است، گفت: یکی از مظاهر ارتباط، صورت است که انتقال‌دهنده‌ی بسیاری از احساس‌ها و حتی خواسته‌های درونی ما است و هرچه مهارت‌های بیش‌تری بلد باشیم قدرتمندتر هستیم.

هوشمند در ادامه افزود: آداب معاشرت در برخورد با انسان‌های مختلف، مهارت‌های متفاوتی را می‌طلبد و این با تمرین و تکرار و آموزش مهارت‌های اجتماعی میسّر می‌شود و بایست مهارت پذیرفتن اشتباه و عذرخواهی کردن را داشته باشیم و مسئولیت اشتباه خود را بپذیریم و از کلمات «مرا ببخش» در برابر اشتباهات خود استفاده کنیم.

وی در بخشی از این نشست با بیان مطالبی درخصوص حجاب اندیشه نیز به ذکر نمونه‌مثال‌هایی برای حجاب تفکر، حجاب پوشش، حجاب اندیشه، حجاب گفتار و… پرداخت.

هوشمند در پایان سخنانش تصریح کرد: حجاب فقط حجاب ظاهری در پوشش نیست؛ بلکه ما در هر زمینه‌ای بایست حجاب داشته باشیم و مفاهیم آن‌ها را درک کنیم و بدانیم که استفاده از نوع پوشش با توجه به نوع موقعیت بسیار مهم است و به این موضوع دقت داشته باشیم که در موقعیت‌های مختلف در رویارویی با دیگران از چه نوع پوششی استفاده کنیم.

بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 7 = شصت سه