اخبار دنیای نشر, اخبار فرهنگی، ادبی، هنری ایران, اخبار فرهنگی، ادبی، هنری جهان, اخبار مشق شب, دست نوشته‌ها, گوناگون, مقالات مشق شب

زنان خوب بندر امن؛ خلاصه‌ای از رمان‌های ناب(1)

خواندن و درک اسطوره

زنان خوب بندر امن
نویسنده: بابی فرنچ
2023
The Good Women of Safe Harbour
Author: Bobbi French
2023
فرانسیس دیلینی به آخرین روزهای زندگی خود خیره شده است. او که پنجاه و هشت سال خود را با شوخ طبعی و اندکی حسرت به گذشته نگاه می کند، نه زندگی ای را که می خواست، بلکه زندگی را می بیند که اتفاق افتاده است. دوران کودکی در شهر کوچک ماهیگیری نیوفاندلند در بندر امن با از دست دادن پدرش در دریا، بارداری ناخواسته و خیانت نزدیکترین دوستش، آنی مالون، تاریک شد. فرانسیس و آنی جدایی ناپذیر بودند و این گسست، فرانسیس را تا ته قلب تکان داد. پس از آن، او به سنت جان گریخت و یک زندگی انفرادی شبیه آنچه او و آنی به عنوان فرار بزرگ خود در سر می‌پرداختند، نداشت. اکنون، فرانسیس با کمک دوست جوان و خوش بین خود، ادی، سفری را به سوی حل و فصل و بازگشت به آنی و بندر امن آغاز می کند. فرانسیس با این زنان خوب در گوشه و کنار خود، سرانجام می‌تواند مسیر خود را برای زندگی بر اساس شرایط خودش، درست تا انتها مشخص کند. جشن قدرتمند دوستی و بخشش، The Good Women of Safe Harbor درباره زنی است که در نهایت به خود فرصتی می دهد تا دوستش داشته باشد و دوست داشته شود. این داستانی است که خواندن آن با چشمان خشک غیرممکن است.

درباره نویسنده:
بابی فرنچ در نیوفاندلند و لابرادور به دنیا آمد و بزرگ شد. او که یک روانپزشک سابق است، نویسنده کتاب «دریافتن من در فرانسه» است، خاطراتی که سال بعد از تصمیم او برای ترک پزشکی برای دنبال کردن نویسندگی را روایت می کند. او در هالیفاکس، نوا اسکوشیا زندگی می کند.

نظرات بعضی از خوانندگان:
The Good Women of Safe Harbor اثر بابی فرنچ رمانی درخشان با شخصیت‌های غنی و حس قوی مکان است. این کتاب که در نیوفاندلند و در آخرین تابستان زیبای زندگی «کوچک» فرانسیس دیلینی می‌گذرد، بسیار شاد و عمیقاً غمگین است.

این خواننده را به چالش می کشد تا روش هایی را که در آن زندگی خود را می بینیم، خوب و بد، ارزیابی کند.

این رمان به موضوعات دشواری مانند بیماری روانی، کمک به خودکشی، سقط جنین و مادران جدا شده از فرزندان خود می پردازد، در حالی که برای لحظه‌ای از فرض اصلی که زندگی زیبا و با ارزش است و باید جشن گرفته شود، رها نمی‌شود. این کتاب یک جشن است.

#اخبار_مشق_شب #اخبار_فرهنگی_جهان #خبر_فرهنگی #خبر_ادبی #جایزه_ادبی_دوبلین #داور_بین_المللی #ایرلند #دوبلین #سایت_جایزه_ادبی_دوبلین
#داستان #داستان_منتخب #رمان_خوب #خلاصه_رمان

بازگشت بە لیست

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 − = هفت