اخبار دنیای نشر, اخبار فرهنگی، ادبی، هنری ایران, اخبار فرهنگی، ادبی، هنری جهان, اخبار مشق شب, گوناگون

” کورانگایتوکو” خلاصه‌ای از رمان‌های ناب(۳)

کورانگایتوکو
نویسنده: Whiti Hereaka

در خلأ زمان، نیمه‌پرنده نیمه‌پرنده، کورانگایتوکو، داستان زندگی خارق‌العاده‌اش را روایت می‌کند – پرندگانی که برای اولین بار او را آواز خواندند، ورود اولین انسان‌ها، تغییری که در دنیای او به ارمغان آوردند، و زندگی او با مرد جوانی به نام هاتوپاتو که خیانت او منجر به مرگ او شد. اما مرگ به موجودی از تخیل مانند زن پرنده پایان نمی‌دهد. در دنیای اموات، او به دنبال عشق و انتقامی که در زندگی از او دور شده بود، از قلمرو خدایان عبور می کند. کورانگایتوکو یک رمان برنده جایزه از نویسنده بومی تحسین شده ویتی هرئاکا است. این اثر جسورانه داستانی ادبی با مضامین فمینیسم، هویت، جنسیت، استعمار و رابطه ما با جهان طبیعی لایه بندی شده است. این یک بازگویی معاصر از یک داستان سنتی مائوری است که معمولاً از دیدگاه مرد، هاتوپاتو روایت می‌شود. اما در این نسخه، Hereaka روایت را تغییر داده است و به بررسی روحیه شرور سنتی، زن پرنده، و اظهار نظر در مورد قدرت داستان‌گویی و اینکه چه کسی می‌تواند حقیقت را شکل دهد، پرداخته است.

کتابم را چگونه چاپ کنم؟ 

درباره نویسنده:
Whiti Hereaka رمان‌نویس و نمایشنامه‌نویس مائوری برنده جایزه اهل نیوزلند است. او یک شرکت کننده فعال در رزیدنت های محلی و بین المللی از جمله مرکز نویسندگان مایکل کینگ و برنامه معتبر بین المللی نویسندگان در شهر آیووا است.

ویتی چهار رمان تحسین شده، شاگرد گرافولوژیست (2010)، اشکالات (2013)، میراث (2018) و کورانگایتوکو (2021) نوشته است. او همچنین با Witi Ihimaera، مجموعه‌ای از اسطوره‌های مائوری، Pūrākau: Maori Myths Retold by Maori Writers (2019) را ویرایش کرد.

آخرین رمان او، کورانگایتوکو، برنده غنی‌ترین جایزه ادبی نیوزلند، جایزه جان مدلیکات آکورن برای داستان، در جوایز کتاب اوکام نیوزیلند ۲۰۲۲ شد.

نامزد کردن نظرات کتابخانه:
Kurangaituku خوانندگان را به سفری غوطه ور در اعماق زمان با شخصیت اصلی تغییر شکل خود می برد. کاوش و احیای داستان‌سرایی بومی، نشان می‌دهد که چگونه زبان می‌تواند خلق کند، شکل دهد، زندگی ببخشد و نابود کند، با «صد عمر یا بیشتر که می‌تواند توسط یک موجود واحد زندگی کند».

کتابم را چگونه چاپ کنم؟ / مراحل و توضیحات فرآیند انتشار کتاب – mashghshab

دنیای کورانگایتوکو احشایی و حسی است، و نثر روان و هیپنوتیزمی Hereaka برای خواندن با صدای بلند ساخته شده است. ساختار روایی حلقه‌ای آن به‌طور یکپارچه با قالب دو وجهی و در هم تنیده کتاب در هم تنیده شده است، که منعکس‌کننده جهان‌بینی مائوری از چرخش زندگی و مرگ، تغییر شکل و تولد دوباره است و به داستان اجازه می‌دهد در فضای بین نویسنده و مخاطب شکل بگیرد و اصلاح شود. کتابی چند بعدی و فراموش نشدنی.

کتابم را چگونه چاپ کنم؟ / مراحل و توضیحات فرآیند انتشار کتاب – mashghshab

– کتابخانه های شورای اوکلند

کورانگایتوکو بازگویی یک افسانه و خیلی چیزهای دیگر است. این در مورد قدرت صدای ما برای گفتن داستان خودمان است. این در مورد اهمیت داستان برای خود و فرهنگ ما و ماهیت مخرب شخص دیگری است که داستان ما را به عنوان بخشی از استعمار می گوید یا جایگزین می کند. اثری شگفت انگیز، تامل برانگیز، غنایی زیبا. “می بینی داستان های آنها چه کرده است؟… آنها از هر دوی ما هیولا ساخته اند”.

– کتابخانه های شهر کرایست چرچ

/https://dublinliteraryaward.ie/books/kurangaituku/

کتابم را چگونه چاپ کنم؟ / مراحل و توضیحات فرآیند انتشار کتاب – mashghshab

بازگشت بە لیست

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه − = 2