اخبار دنیای نشر, اخبار فرهنگی، ادبی، هنری ایران, اخبار مشق شب, مقالات مشق شب

با استرس شب قبل از امتحان چه کنیم؟ / نکاتی که باید شب قبل از امتحان انجام دهید.

 

با استرس شب قبل از امتحان چه کنیم؟ نکاتی که باید شب قبل از امتحان انجام دهید.

  1. یک وعده غذایی سالم بخورید:

شما همیشه باید تا حد امکان سالم غذا بخورید، اما این امر مخصوصاً عصر قبل از یک آزمایش بزرگ است و در روز امتحان بیشتر اهمیت دارد. شما می‌خواهید یک وعده غذایی متعادل با مقداری کربوهیدرات برای انرژی، پروتئین برای قدرت مغز و مقدار کمی قند طبیعی بخورید. مصرف بیش از حد قند در شب قبل از امتحان می‌تواند شما را بیدار نگه دارد و اگر قبل از امتحان مقادیر زیادی قند داشته باشید، ممکن است در طول امتحان افت را احساس کنید یا تمرکز کردن برایتان سخت شود.

۲.ساعت زنگدارتان را روی دو زمان کوک کنید

بدترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که آزمون را از دست بدهید! برای جلوگیری از این امر، حتما زنگ ساعت خود را از شب قبل تنظیم کنید. به جای زدن مداوم به تعویق انداختن، یک زنگ هشدار اضافی را برای چند دقیقه بعد تنظیم کنید تا اگر اولین بار را از دست دادید، یک نسخه پشتیبان آماده داشته باشید که چند دقیقه بعد شما را بیدار کند.

۳. زیاد آب ننوشید:

در حالی که همیشه مهم است که هیدراته بمانید و نوشیدن آب را توصیه میکنم اما باید از نوشیدن بیش از حد آب در شب قبل از امتحان خودداری کنید زیرا داشتن مثانه پر می‌تواند شما را در طول شب برای استفاده از دستشویی بیدار کند.‌خواب قبل از امتحان واقعا مهم است.

۴. خواب کافی داشته باشید:

خوابیدن به مغز شما کمک می‌کند تا هم اطلاعات را پردازش و هم حفظ کند. همچنین شما را آماده می‌کند تا روز بعد با انرژی در آزمون شرکت کنید، بنابراین سعی کنید حداقل 7-8 ساعت قبل از روز امتحان بخوابید.

  1. یادداشت‌های مطالعه را مرور کنید:

اگر در تمام طول سال تحصیلی یا ترم به صورت بخش بخش مطالعه کرده‌اید، احساس آمادگی بهتری برای آزمون خواهید داشت. با این حال، همیشه یک ایده خوب است که یادداشت‌های مطالعه را یک روز قبل از امتحان مرور کنید تا حافظه خود را تازه کنید.

  1. دیر مطالعه نکنید:

به خودتان فشار نیاورید که تمام شب را برای مطالعه بیدار بمانید. دیر مطالعه کردن ممکن است شما را بسوزاند و مضطرب‌ترتان کند، بنابراین زمان مناسبی را تعیین کنید تا زمانی را برای یک شام سالم با کمی زمان برای استراحت و استراحت قبل از خواب داشته باشید.

  1. ورزش کنید:

ورزش کردن باعث افزایش اندورفین می‌شود و به کاهش سطح استرس کمک می‌کند. همیشه ایده خوبی است که نوعی فعالیت بدنی را انجام دهید که از آن لذت می‌برید. چه به معنای دویدن، پیاده روی کوتاه، تمرین یوگا یا شرکت در یک کلاس ورزشی گروهی باشد، انجام فعالیت بدنی بر سلامت جسمی و روانی شما تأثیر مثبت خواهد گذاشت و همچنین احتمالاً به خواب بهتر در طول شب کمک می‌کند.

  1. برای صبح امتحان آماده شوید:

وقتی روز امتحان از خواب بیدار می‌شوید، نمی‌خواهید نگران چیزی باشید. به همین دلیل بهتر است از شب قبل آماده شوید. این می‌تواند شامل بسته بندی میان وعده، تهیه صبحانه از قبل،و حتی چیدن لباس‌هایتان باشد. همچنین می‌توانید مطمئن شوید که کیف شما با هر وسیله‌ای که نیاز دارید (مانند ماشین حساب، خودکار، مداد و غیره) بسته بندی شده است تا وقتی از خواب بیدار شدید، آماده حرکت باشید!

  1. نتایج مثبت را تجسم کنید:

تکنیک‌های تجسم ابزار قدرتمندی برای کمک به تصور یک نتیجه قبل از وقوع و آشکارسازی مثبت بودن هستند. از ورزشکاران گرفته تا سیاستمداران و غیره، بسیاری از افراد موفق از این ابزار ذهنی برای ایجاد واقعیت خود استفاده می‌کنند و شما نیز به عنوان یک دانش آموز می‌توانید.تجسم نتایج مثبت می‌تواند به شما در رسیدن به اهداف و حفظ آرامش کمک کند. با دیدن اینکه در آزمون شرکت می‌کنید و قبل از انجام آن به خوبی انجام می‌دهید، می‌توانید به تبدیل باورهای خود به واقعیت کمک کنید.

۱۰. آرام باشید:

در حالی که ممکن است گفتنش راحت‌تر از انجام دادن به نظر برسد، اما می‌خواهید قبل از امتحان آرامش داشته باشید. در حالت ذهنی آرام، می‌توانید واضح‌تر فکر کنید، به حافظه خود دسترسی پیدا کنید و بهترین آمادگی را برای امتحان داشته باشید. به منظور آرامش در شب قبل یا روز امتحان، برخی از موارد زیر را امتحان کنید: ورزش، مدیتیشن، یوگا، کاهش مصرف کافئین، کاهش مصرف قند، سوزاندن شمع، گوش دادن به موسیقی، پیاده روی و غیره. هرکسی راه‌های مختلفی برای آرامش پیدا می‌کند، بنابراین مطمئن شوید که بهترین کار را برای شما انجام می‌دهید.

وسایل فردا را آماده کنید

چیز‌هایی برای به یاد آوردن

برای اینکه برای روز امتحان آماده شوید، چک لیستی از مواردی که باید به خاطر بسپارید برای خود بنویسید. این می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • خودکار
  • مداد
  • کاغذ
  • Scantron  یا جزوه تست (در صورت نیاز)
  • پاک کن
  • ماشین حساب (در صورت مجاز بودن)
  • برگه یا کتاب همراه (در صورت مجازبودن)

سایر موارد مفید برای بسته بندی قبل و بعد از امتحان عبارتند از:

  • تلفن همراه
  • کیف پول
  • کلیدها
  • آب
  • میان وعده سالم و سایر وسایلی که مورد نیاز و متناسب با آن امتحان است

 نکته مهم:

مهم است که شما سعی کنید در طول ترم و سال تحصیلی آمادگی کامل را بدست بیاورید  و داشتن آمادگی بخش زیادی از استرس و ناآرامی شب امتحان را از بین میبرد چرا که استرس برآمده از نشناختن و ندانستن و نا آگاهی است.

و همچنین از شب قبل همه چیز را آماده کنید تا وقتی نوبت به روز امتحان رسید، نگران مسائل بی‌اهمیت نباشید.

حرف آخر:

مهم است به خاطر داشته باشید که امتحانات برای ترساندن یا ترساندن شما نیستند. در عوض، آن‌ها برای آزمایش دانش شما در مورد مطالبی طراحی شده‌اند که قبلاً به شما آموزش داده شده است، بنابراین بهتر است در کلاس‌ها به روز باشید و زمان خود را عاقلانه مدیریت کنید تا همیشه احساس آمادگی کنید. هر کس تکنیک‌های مطالعه و منابع مفید متفاوتی دارد، اما وقتی روش‌های خود را پیدا کردید، می‌توانید به آن‌ها پایبند باشید و موفق باشید!

منبعuopeople

بازگشت بە لیست

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× هفت = 21