اخبار دنیای نشر, اخبار مشق شب, مقالات مشق شب

برای افزایش SEO سایتان یک قدم بردارید/ بهینه سازی محتوای سایت را فوراً آغاز کنید(بخش اول)

برای افزایش SEO سایتتان یک قدم بردارید/ بهینه سازی محتوای سایت را فوراً آغاز کنید(بخش اول)

آخرین به روز رسانی مشق شب: دهم خرداد ۱۴۰۱

دنیای سئو جالب است. هر ساله گوگل صدها تغییر در الگوریتم رتبه بندی موتورهای جستجو ایجاد می کن و این موجب میشود که یک استراتژی سئو که سال گذشته جواب داد ممکن است امسال جواب ندهد و استراتژی که امروز جواب دهد ممکن است سال آینده کارایی نداشته باشد.

اگر سایت شما به اندازه سال قبل ترافیک ارگانیک ندارد و به دنبال بهبود سئوی خود هستید، یک قدم بردارید و آن چیزی نیست جز بهینه سازی محتوای سایت.

در این پست، یکی از بهترین تکنیک‌های سئو برای سال 1401 را برای کمک به شما در حفظ و افزایش حضور جستجوی ارگانیک خود – که هم تکنیک‌های اولیه و هم تکنیک‌های پیشرفته سئو را پوشش می‌دهد،معرفی کرده ایم.

  • بهینه سازی محتوا را فوراً آغاز کنید

برای اکثر افراد، سئو مستلزم انتشار منظم محتوا، هدف قرار دادن کلمات کلیدی جدید و دریافت لینک به آن صفحات است و این در حتی است که موارد مهم دیگری هم در سئو نقش کلیدی دارند.

متخصصان باتجربه سئو می‌دانند که می‌توانید با بهینه‌سازی محتوای موجود خود از طریق فرآیندی به نام «بهینه‌سازی محتوا» ترافیک ارگانیک خود را به صورت استراتژیک‌تری افزایش دهید.

هدف بهینه‌سازی محتوا ، بهینه‌سازی متا تگ‌های یک صفحه مانند موارد زیر است:

  • شامل کلمات کلیدی اولیه و ثانویه با تراکم صحیح
  • داشتن تعداد کلمات مناسب
  • تضمین خوانایی عالی
  • داشتن متا عنوان و تگ توضیحات بهینه

در اینجا چهار روش وجود دارد که می توانید بهینه سازی محتوا را در سراسر سایت خود به راحتی و سریع پیاده سازی کنید.

اول) تعداد کلمات و چگالی کلمات کلیدی مناسب را بیابید

هر SERP متفاوت است. برخی از پرسش‌ها بلافاصله در یک قطعه ویژه پاسخ داده می‌شوند ، در حالی که برخی دیگر با صفحات فروش 500 تا 1000 کلمه‌ای بهتر ارائه می‌شوند. سپس پرس و جوهایی وجود دارند که به مقالات عمیق بیش از 3000 کلمه نیاز دارند.

این همه برای این است که بگوییم هیچ شمارش کلمه درست یا غلطی برای هدف‌گیری وجود ندارد، زیرا صرفاً در پرس و جوی جست و جو و صفحات با رتبه برتر آن مرتبط است. با این حال، اگر این را اشتباه بگیرید، رتبه‌بندی برای شما بسیار دشوار خواهد بود.

دوم) عناوین متا خود را برای بهینه سازی CTR آزمایش کنید

تگ‌های عنوان یکی از مهم‌ترین تگ‌های درون سایت برای بهینه‌سازی صفحه هستند.

توضیحات متا؟

نه چندان با این حال، فقط به این دلیل که گوگل برای رتبه بندیِ یک صفحه به توضیحات متا نگاه نمی کند، به این معنی نیست که آنها اهمیتی ندارند.

توضیحات متا عالی می تواند CTR را به شما افزایش دهد که می تواند منجر به رتبه های بالاتر شود. چندین سال پیش، رند فیشکین توضیح داد که گوگل چگونه ممکن است در یک قسمت جمعه تخته سیاه به آن نزدیک شود :

« اگر نتیجه موقعیت چهار بیشتر از نتیجه موقعیت دو کلیک می‌کند، آیا نباید آنها را تغییر داد؟ سایر منابع معتبر مانند CXL نیز به این نتیجه رسیده اند که CTR یک عامل رتبه بندی است.

در جاهای عمیق‌تر شنا کنید:

* کاهش محتوا چیست و چگونه بر سئوی شما تاثیر می‌گذارد.

*چگونه سرفصل‌های قهرمان را بنویسیم تا نرخ کلیک را افزایش دهیم.

سوم) با استفاده از Content Decay صفحاتی با ترافیک رو به کاهش را شناسایی کنید

با انتشار محتوای بیشتر، ترافیک و رتبه بندی محتوای قدیمی شما ناگزیر شروع به کاهش می کند.

#سایت موجود زنده ای است و باید خوش تیپ باشد و به روز

پست ها قدیمی می شوند، رقبا مقالات خود را به روز می‌کنند، شما ساختن لینک‌های جدید را متوقف می کنید و غیره. دلیلش هرچه که باشد، به روز نگه داشتن همه چیز و در عین حال دنبال کردن موضوعات جدید اگرچه دشوار است اما کلید پویایی سایت است.

 

پرداختن به ترافیک رو به کاهش شما یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای پیگیری محتوای قدیمی‌تر (اما همچنان ارزشمند) و اولویت‌بندی منابع برای به‌روزرسانی پست‌های قدیمی در مقایسه با ایجاد محتوای جدید است.

چگونه ترافیک وبلاگ خود را با تازه کردن محتوای قدیمی دو برابر کنید؟!

و چهارم) سئوالات مرتبط را برای هم‌سویی با هدف جستجو پوشش دهید

بخش‌های «پرسش های متداول مخاطبان و مردم» و «جستجوهای مرتبط» در SERP دو ابزار عالی هستند که می‌توانید از آنها برای کشف هدف جستجوی کاربر استفاده کنید .

برای مثال، اگر به دنبال رتبه‌بندی برای کلمه کلیدی «بهینه‌سازی محتوا» هستید، ممکن است وسوسه شوید که یک آموزش طولانی در مورد این موضوع بنویسید (مانند این مقاله). با پاسخ دادن به سؤالاتی که در بخش «افراد همچنین می‌پرسند» می‌بینید، ممکن است بتوانید برخی از جستجوهای صوتی را که قبلاً ذکر کردیم انجام دهید:

بخش «جستجوهای مرتبط» در پایین SERPها همچنین می‌تواند به شما پیشنهادهایی بدهد که چه بخش‌هایی را می‌توانید در مقاله خود بگنجانید.

برای هر موضوع، می توانید به برگه “تحقیق” بروید تا لیستی از سوالات جستجو شده را نمایش دهید.

پی‌نوشت:

قدم اول را با هم برداشتیم.

همراه باشید تا در بخش‌های دیگرِ یاداشت باز هم برای

افزایش SEO سایتان به بررسی آیتم‌های کلیدی بپردازیم.

بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه × 9 =