اخبار فرهنگی، ادبی، هنری ایران, گوناگون

چه کتابی برای پرورش فرزندمان بخوانیم؟

چه کتابی برای پرورش فرزندمان بخوانیم؟

شناخت کودک و برخورد صحیح با او نیاز به دانش و آگاهی دارد که پیوسته و هماهنگ با رشد او باید اتفاق بیفتد.
این سه عنوان از نشر نی در سه حوزه‌ی متفاوت می‌تواند یاری‌رسان پدر و مادر و هرکس باشد که از کودکی مراقب می‌کند، اینکه چطور آگاهانه از فرزندمان مراقبت کنیم.

چگونه کتابم را منتشر کنم؟/ فرآیند چاپ و انتشار کتاب از آغاز تا انتشار

“بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند” با شگردِ بیان خاطرات از روان‌درمانگرِ ایتالیایی است که پدر و مادر شدن را سفری به سوی تحول و تکامل می‌داند، خاطراتی از اینکه کودکان چطور در لحظات حضورشان تجربیات ساده و کوچک در اختیار ما قرار می‌دهند و احتمالاً مفیدترین تجربیات برای تاب‌آوری در برابر زندگی. کودکان استادِ آموزش درک صحیح و علاقه‌ی واقعی هستند و به‌خوبی می‌دانند چطور در همین لحظه‌ی حال زندگی کنند و از خوشبختی‌های کوچک لذت ببرند. تجربه با کودکان در زندگی اجتماعی و کاری بزرگترها هم می‌تواند بسیار موثر باشد.
“روانشناسی کودک” دربرگیرنده‌ی خطوط اصلی نظریاتی است که پیاژه در حوزه‌ی روانشناسی کودک عرضه کرده است، فکر اصلی او شناخت سازو‌کارهای ذهنی است و تحول و شکل‌گیری آنها در طول رشد ذهنی و روانی با رشد اندام‌های بدن که قابل قیاس است و مانند اندام به سوی تعادل گام برمی‌دارد. زمانی که اندام‌های بدن به پختگی و تعادل نهایی می‌رسند، تعادل برقرار شده ناپایدارتر از تعادل روانی و ذهنی است زیرا با رشد صعودی، سیر نزولی آغاز می‌شود و به پیری منتهی می‌شود ولی تعادل هوش و عواطف پایدارتراند زیرا پایان رشد آغاز سیر نزولی آنها نیست.
رشد ذهنی و روانی که از آغاز تولد شروع شده در حدود ۱۶ سالگی کامل می‌شود و هر مرحله‌ی رشد ساختار جداگانه دارد که از مرحله‌ی پسین و پیشین جدا می‌شود.

چگونه کتابم را منتشر کنم؟/ فرآیند چاپ و انتشار کتاب از آغاز تا انتشار
“اگر فرزند دختر دارید”… به بررسی زندگی کودک از آغاز تولد می‌پردازد و رفتار بزرگترها در برابر کودک، رابطه‌ای که آنها در هر سنی با او برقرار می‌کنند، انواع خواسته‌هایی که بر دختر یا پسر تحمیل می‌شود و یا از او انتظار می‌رود و تلاش کودکان برای انطباق با این انتظارات، پاداش‌ها یا تنبیه‌های آن. این پژوهش در خانواده‌ها، شیرخوارگاه‌ها و مهدکودک‌ها و کلاس‌های آمادگی انجام گرفته است. کتاب الگوها و سرمشق‌های سنتی تربیت دختران را به چالش می‌کشد.

بازگشت بە لیست

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 × = بیست چهار