اخبار فرهنگی، ادبی، هنری ایران, اخبار کارگاه های مهارت زندگی, اخبار مشق شب, کارگاه‌های مهارتی

چگونه عمیق‌تر یادبگیرم؟

6 شایستگی یادگیری عمیق تر

 

یادگیری عمیق‌تر به دانش‌آموزان ابزاری می‌دهد تا بر محتوای علمی تسلط پیدا کنند و مهارت‌ها و دانش را در موقعیت‌های دنیای واقعی به کار ببرند. با حرکت از آزمون‌ها و تکالیف استاندارد شده رایج، کلاس‌هایی که بر یادگیری عمیق‌تر تمرکز می‌کنند با الزام دانش‌آموزان به تسلط بر مفاهیم و به کارگیری دانش به روش‌های معنادار، مانند پروژه‌های تحقیقاتی و ارائه، یک گام فراتر می‌روند. در این فرآیند، این مدل دانش‌آموزان را در مرکز یادگیری خود قرار می‌دهد و آنها را قادر می‌سازد تا در یادگیری خود و دنیای اطرافشان مشارکت کنند.

 شش شایستگی  که برای یادگیری عمیق‌تر ضروری است، که منجر به یادگیری کارآمد و مسئولانه در دانش‌آموزان می‌شود:

  1. تسلط بر محتوای اصلی علمی:دانش‌آموزان اصول کلیدی یک حوزه محتوا را کاملاً درک می‌کنند و می‌توانند مفاهیم را به روش‌های مختلف و در موقعیت‌های مختلف به یاد بیاورند و به کار ببرند.

 

  1. تفکر انتقادی و حل مسائل پیچیده:دانش آموزان می توانند به طور موثر داده ها را برای حل مسائل پیچیده شناسایی، جمع آوری و تفسیر کنند.
  2. کار مشترک(کار تیمی):دانش‌آموزان می‌توانند برای تکمیل وظایف با هم کار کنند، و می‌توانند چندین دیدگاه را برای رسیدن به اهداف ارتباط برقرار کرده و ترکیب کنند.

 

  1. برقراری ارتباط مؤثر:دانش آموزان می توانند به وضوح ایده ها و افکار را سازماندهی کنند و می توانند بازخورد واضحی ارائه و دریافت کنند.

 

 

  1. یادگیری خودراهبر:دانش آموزان می توانند یادگیری خود را از طریق تعیین هدف هدایت کنند و در عین حال به نقاط قوت و زمینه های پیشرفت خود فکر کنند و در نتیجه سطح بالاتری از انطباق و تعهد را به همراه داشته باشند.

 

 

ذهنیت علمی:دانش‌آموزان به توانایی خود در یادگیری اعتماد دارند و در اهداف و وظایف پایدار می‌شوند، در حالی که ارتباط یادگیری در کلاس را با دنیای واقعی می‌بینند.

 

#توسعه فردی

#رضا هوشمند

#کارگاه‌های مهارتی

#آداب گفت وگو

#ارتباط موثر

بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 × = سی